ادعای دور زدن تحریم های آمریکایی توسط " ماهان ایر"

© Flickr / Peter Russellادعای دور زدن تحریم های آمریکایی توسط " ماهان ایر"
ادعای دور زدن تحریم های آمریکایی توسط  ماهان ایر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن معتقد است که شرکت هواپیمایی ماهان ایر با کمک شرکت ترکی تحریم های آمریکایی را دور زده و قطعات یدکی تولید آمریکا برای هواپیماهای خود خریده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه در این خصوص نوشت.

سقوط هواپیما در ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سقوط هواپیما در ایران
براساس اطلاعات این روزنامه ، خبرنگارانی که با این اسناد وزارت تجارت آمریکا آشنا شده اند، ماهان ایر قطعات مربوطه از جمله موتورهای هواپیما را طی چند سال و آخرین بار در دسامبر سال 2017 خریده است. با کمک دو شرکت ترکی که به نظر می رسد شرکت های ساختگی بودند قطعات مورد نظر در آمریکا خریداری شده و به ماهان ایر تحویل داده شده است. در برخی موارد مقامات آمریکایی موفق شدند از این اقدام جلوگیری کنند.
این روزنامه خاطر نشان می کند که دور زدن تحریم ها توسط شرکت ماهان ایر ممکن است در جریان گفتگو برای ارسال هواپیماهای شرکت آمریکایی بوئینگ و شرکت اروپایی ایرباس به ایران تاثیر بگذارد. در سپتامبر سال 2016 وزارت دارایی آمریکا گواهی برای صادرات اولین هواپیماها به ایران را صادر کرد اما دولت دونالد ترامپ تصمیم گرفت که روند ارسال آنها را متوقف کرده و این معامله را یکبار دیگر بررسی نماید.
شرکت ماهان ایر به این بهانه که نیروهای ایرانی و اسلحه را به سوریه ارسال کرده است تحت تحریم آمریکا قرار دارد.

هواپیمای مسافربری ATR-72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از تهران به سمت یاسوج در پرواز بود، روز یکشنبه حدود 50 دقیقه پس از برخاستن 

از فرودگاه مهرآباد تهران از رادار مرکز کنترل هوایی ناپدید شد. این هواپیما در اطراف شهر سمیروم در استان اصفهان و در رشته کوه های دنا سقوط کرد. این هواپیما حامل 66 سرنشین بود (60 مسافر و 6 خدمه پرواز) که یک کودک نیز در میان آنها حضور داشت. براساس گزارش های اولیه تمامی سرنشینان این هواپیما جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала