ظریف:ایران خروج آمریکا از برجام را بی پاسخ نخواهد گذاشت

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران خروج آمریکا از برجام را بی پاسخ نخواهد گذاشت
ایران خروج آمریکا از برجام را بی پاسخ نخواهد گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ایران آماده اقدام تلافی جویانه در شرایطی خواهد بود که منافع ایران در چارچوب برجام رعایت نشود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ایران آماده اقدام تلافی جویانه در شرایطی خواهد بود که منافع ایران در چارچوب برجام رعایت نشود.

او ادامه داد: "من می توانم با اطمینان به شما بگویم که اگر منافع ایران در چارچوب برجام رعایت نشود، ایران پاسخ خواهد داد. و این پاسخ بسیار جدی خواهد بود که برخی از اقدامات اشتباه خود پشیمان خواهند شد. ایران هیچگاه اول ناقض برجام نخواهد بود."

او هچنین افزود: شکست داعش به معنی دفع کامل خطر افراط‌گرایی در منطقه نیست. دلایل ریشه‌ای افراط‌گرایی، به ویژه تفکر حذف‌گرایی و نفرت‌پراکنی، کماکان ادامه دارند و ممکن است هر زمان دیگر در جای دیگر سر برآورند. قدرت‌های بزرگ و همدستان منطقه‌ای آنها انتخابات اشتباهی کرده‌اند و بعد ایران را بابت اشتباهات خودشان متهم کرده‌اند. اما آیا ایران آنها را مجبور کرده تمام این تصمیم‌های اشتباه را بگیرند؟

آمریکا و کارگزاران منطقه‌ایش گرفتار پیامدهای طبیعی انتخاب‌های اشتباه خودشان شده‌اند. اما آنها از این تریبون و تریبون‌های دیگر برای تشنج‌آفرینی درباره سیاست خارجی ایران و کتمان واقعیت‌های آن استفاده می‌کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала