نصرالله: آمریکا تلاش دارد ثروت سوریه را در اختیار بگیرد

© AFP 2023نصرالله: آمریکا تلاش دارد ثروت سوریه را در اختیار بگیرد
نصرالله: آمریکا تلاش دارد ثروت سوریه را در اختیار بگیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب الله: آمریکا تلاش می کند با کمک کردها نفت و ثروت سوریه را در اختیار بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در مراسم بزرگداشت سالگرد فرماندهان مقاومت از جمله سید عباس الموسوی، شیخ راغب حرب و عماد مغنیه در مجتمع سید الشهداء واقع در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: آمریکا با کمک کردها میدان های نفتی و گاز را در شرق سوریه در اختیار گرفته است. وی تاکید کرد؛ اظهارات واشنگتن در مورد تصمیم آنها در کنترل مناطق شرقی سوریه نشان از وجود وسیع نفت و گاز در این منطقه است.
وی گفت: آمریکایی ها از نیروهای کرد در جنگ علیه دولت سوریه و متحدان آن استفاده می کنند، در عین حال کردها برنامه های آنها را برهم می زنند.
نصرالله گفت: به نظر می رسد که کل منطقه وارد نبرد نفت و گاز شده است و موضوع لبنان، جدا از مسائل منطقه نیست.
وی تاکید کرد: آمریکایی ها سوریه را ترک نکردند و آنها از بقایای داعش حفاظت می کنند. دلیل ادامه اشغالگری آمریکا در سوریه به خاطر این است که چاه‌های نفت و گاز در شرق فرات وجود دارد. مهمترین چاههای نفت سوریه در شرق فرات موجود است و دولت ترامپ به عراق به چشم چاه‌های نفت نگاه می کند.
دبیر کل حزب الله گفت: آمریکا نبرد نفت و گاز را از شرق فرات در عراق تا قطر و خلیج فارس مدیریت می کند.
نصرالله افزود: موضوع اصلی درگیری امروز، مرزهای دریایی است نه مرزهای زمینی و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد. وحدت مواضع لبنانی ها، مهمترین عامل پیروزی در این نبرد است.

دبیرکل حزب الله در مورد اتهام دخالت ایران در امور لبنان گفت: ایران در امور لبنان دخالت نمی کند بلکه دولت لبنان پیشنهاد کمک ایران به لبنان را رد می کند. وی افزود: ما همپیمان ایران هستیم و به این رابطه افتخار می کنیم و می گوییم که ایران به هیچ وجه در امور داخلی ایران دخالت نمی کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала