حیوانات جاسوس، چه اسراری را میتوانند افشا کنند؟

© Sputnik / Somayeh Pasandideحیوانات-جاسوس: چه اسرارهایی میتوانند افشا کنند؟
حیوانات-جاسوس: چه اسرارهایی میتوانند افشا کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نام ده حیوان در زمینه جاسوسی و افشا کننده اطلاعات سری.

به گزارش اسپوتنیک، نام ده حیوان در زمینه جاسوسی و افشا کننده اطلاعات سری.

1. گربه هایی که برای سیا کار می کردند: در دهه 1960، سازمان سیا با استفاده از گربه از رئیس دولت کشورهای آسیایی جاسوسی می کرد. آنها در زیر پوست گربه ها میکروفون جاسوسی کار گذاشته بودند و آن ها را به جلسات کاری می فرستادند.

2. دلفینها و فک های دریایی، جاسوس های نیروهای دریایی: استفاده از این دو حیوان برای جاسوسی 40 سال قبل در آمریکا شروع شد. از دلفین ها به خاطر توانایی شگفت انگیز تشخیص صدا و از فوک ها به خاطر بینایی قوی در زیر آب استفاده می شد. هنگامی که آنها یک جاسوس یا تروریست بالقوه را مشاهده می کردند، حسگری را در قایق مربی لمس می کردند.

ایران به بازرسان آژانس اجازه ورود و کنترل پایگاه های نظامی غیرهسته ای را نمی دهد - اسپوتنیک ایران
غرب از طریق مارمولکها از ایران جاسوسی می کرد

3.کوسه های آموزش دیده: شاید اکنون دیگر در آمریکا از کوسه ها برای مقاصد جاسوسی استفاده نشود، اما کوسه حس بسیار قوی بویایی دارند، علاوه بر آن از آنها می توانند برای نظارت بر آب و حتی گرفتن عکس های جاسوسی استفاده کرد.

4. کبوتر که در هر دو جنگ جهانی خدمت کرده اند: در طی جنگهای جهانی، کبوترهای پست بخش مهمی از سیستم ارتباطی ارتش بودند. آنها کپسول هایی حاوی یادداشت ها، نقشه ها، عکس ها و دوربین ها را حمل کردند. پرندگان همچنین به خوبی آموزش دیده بودند و در طول جنگ جهانی دوم 90 درصد از پیام ها را تحویل دادند.

5.شاهین پرنده ضد جاسوسی: چگونه می توان کبوترهای جاسوس را متوقف کرد؟ مطمئنا، با کمک شاهین های آموزش دیده. براساس گزارش ها، به لطف شاهین های آموزش دیده در جنگ جهانی دوم موفق به نابودی کبوتران نازی ها شدند.

6.حشرات: خبرهای به گوش می رسد مبنی بر اینکه بخش تحقیقاتی دفاعی آمریکا بر روی پروژه ای کار می کند که در آن به حشرات دستگاههای بسیار کوچک متصل کنند تا در زمینه جاسوسی به آنها کمک کند.

7. کرکس های جاسوس اسراییل: تابحال از هیچ پرنده شکاری به عنوان جاسوس استفاده نشده است، اما عربستان سعودی اعلام کرد که اسراییل از طریق کرکس ها از این کشور جاسوسی می کند.

8.سنجابی که برای استراغ سمع دستگیر شد: در سال 2013،سرویس اطلاعاتی ایران 14 سنجاب را بازداشت کرده و ادعا کرد که در این حیوانات تجهیزات جاسوسی نصب شده بود.

9.قوش های بی اعتنا به مرزها: هند در سال 2000، پاکستان را متهم کرد که برای جاسوسی قوش هایی را از طریق مرزهایش به این کشور فرستاده است.

10. میمونی که به اتهام جاسوسی به دار مجازات آویخته شد: در طول جنگ های ناپلئونی، کشتی فرانسوی در سواحل انگلستان غرق شد و تنها موجود زنده، یک میمون بود که لباس نظامی فرانسوی به تن داشت و برای سرگرمی سربازان بود. متأسفانه، با توجه به این واقعیت که میمون انگلیسی صحبت نمی کرد، تصمیم گرفتند که او باید جاسوس فرانسوی ها باشد. در نتیجه، میمون به دار آویخته شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала