واکنش سامسونگ نسبت به رفتار شرم آور با ورزشکاران ایرانی

© AP Photo / Ahn Young-joonعدم اعطای تلفن‌های همراه سامسونگ به ورزشکاران ایرانی
عدم اعطای تلفن‌های همراه سامسونگ به ورزشکاران ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سامسونگ به رفتار شرم آور «سیاسی» با ورزشکاران ایرانی واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در رابطه با عدم اعطای تلفن‌های همراه سامسونگ به ورزشکاران ایرانی شرکت‌کننده در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ، اعلام شد که کمیته بین‌المللی المپیک مسئول پخش گوشی‌های تلفن همراه بوده است.

وزارت خارجه ایران در پی این اقدام شرکت سامسونگ اعلام کرد که در صورت عدم عذرخواهی شرکت‌ مذکور این اتفاق بر روابط تجاری سامسونگ با ایران تاثیرگذار خواهد بود.

این در حالی است که در پی اقدام غیراخلاقی و غیرورزشی صورت گرفته، سفیر کره جنوبی به وزارت امور خارجه ایران احضار شد و در این دیدار مراتب اعتراض شدید وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی ایران نسبت به رفتار غیراخلاقی و مغایر با روح حاکم بر بازی‌های المپیک که شعار خود را ورای رنگ، دین، نژاد و سیاست قرار داده به سفیر کره جنوبی اعلام و تهدید شد که اگر شرکت سامسونگ مراتب عذرخواهی خود را از این اقدام نابخردانه اعلام نکند، این موضوع شدیدا بر روابط تجاری شرکت سامسونگ با جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.سفیر کره جنوبی نیز ضمن ابراز تاسف فراوان در این دیدار اعلام کرده که طی تماس‌های مکرر با مقامات ذیربط در وزارت امور خارجه و دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ، موضوع را به دلیل اهمیت و حساسیت دنبال کرده و طبق اظهارات مقامات رسمی دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ، هیچگونه دخالتی در بروز این سوء تفاهم و توزیع اقلام اهدایی به عنوان اسپانسر این بازی‌ها نداشتند.

همچنین در گزارش نیویورک تایمز، به احتمال بکارگیری از گوشی‌های هوشمند به منظور استفاده از اپلیکیشن‌های نظامی اشاره شده که می‌تواند یکی از دلایل داده نشدن این گوشی‌ها به ورزشکاران دو کشور ایران و کره شمالی باشد.

اما در آخرین خبرهای منتشر شده شرکت سامسونگ اعلام کرد که هیچ توضیحی برای داده نشدن گوشی‌های سامسونگ به ورزشکاران ایرانی ندارد، زیرا کمیته بین‌المللی المپیک مسئول پخش گوشی‌ها بوده است. همچنین کمیته بین‌المللی المپیک پس از اتفاقات صورت گرفته اعلام کرد که گوشی‌های همراه شرکت سامسونگ در اختیار ورزشکاران ایرانی نیز قرار خواهد گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала