ضربه به اورشلیم یعنی بازی با آتش

© Flickr / جويفلسطین
فلسطین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیچ یک از اعراب مسلمان ضربه زدن به آینده اورشلیم را قبول نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روسیاالیوم، دبیرکل اتحادیه عرب ضربه زدن به اورشلیم را به منزله بازی با آتش دانست.  احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب طی سخنانی در نشست وزیران خارجه عرب درباره اورشلیم گفت: ضربه به آینده اورشلیم را هیچ عرب مسلمان یا مسیحی قبول نمی‌کند و بازی با این موضوع، بازی با آتش است.

وی با بیان اینکه این نشست، فرصتی برای ارزیابی اوضاع است، گفت: مواضع مشترک عربی در قبال اورشلیم، برای همه آشکار شده است، کما اینکه مواضع اروپا در قبال مسأله فلسطین مثبت و ستودنی است.

از سوی دیگر ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین در این نشست گفت که تصمیم آمریکا، تصمیمی جاهلانه و ظالمانه است و این تصمیم نقض خطرناک قوانین بین‌المللی و نادیده گرفتن 250 هزار فلسطینی است که در اورشلیم زندگی می‌کنند.

وزیر خارجه فلسطین گفت: اورشلیم پایتخت ابدی فلسطین بوده و خواهد ماند و کسی نمی‌تواند به وضعیت اورشلیم و مرکز قانونی آن ضربه بزند.تصمیم ترامپ نقش آمریکا در حمایت از روند صلح را پایان داد.

ترامپ در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در حاشیه مجمع اقتصادی داووس گفت که مسئله اورشلیم یکی از چالش‌های مذاکرات بود. ما این مسئله را از روی میز برداشتیم و حالا دیگر نیازی نیست درباره آن صحبت شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала