آیا سناتورهای آمریکایی آدم های نرمالی هستند؟

© REUTERS / Damir Sagoljآمریکا از چه روش دیگری برای فشار بر کره شمالی استفاده خواهد کرد
آمریکا از چه روش دیگری برای فشار بر کره شمالی استفاده خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا از چه روش دیگری برای فشار بر کره شمالی استفاده خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گئورگ میرزایان دانشیار بخش سیاست شناسی دانشگاه مالی وابسته به دولت فدراسیون روسیه در خصوص روابط آمریکا و کره شمالی اظهار نظر نمود.

کنفرانس بزرگ بین المللی در سطح عالی در رابطه با بحران کره شمالی در وانکوور کانادا برگزار شد.  در این کنفرانس که آمریکا و کانادا سازماندهی کرده بودند، عمدتا کشورهایی شرکت داشتند که در سال های 1953-1950 در جنگ کره تحت فرماندهی آمریکا جنگیده بودند.

احتمالا آمریکا روی آن حساب کرده است که این کشورها برای جنگیدن دوباره آماده هستند، دست کم در جبهه دیپلماتیک. در وزارت خارجه گفته شد که یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس یافتن اقداماتی برای تشدید فشار بر مقامات کره شمالی بود.

آمریکا بهر ترتیبی شده می خواهد پیونگ یانگ را رام کند. ولی تا حدی آنچه تیلرسون می گوید با آنچه کاخ سفید در نظر دارد متفاوت است. تلاش وزیر خارجه آمریکا وقتی به کره شمالی پیشنهاد کرد «امکان مذاکرات در باره هر موضوعی و هر جایی وجود دارد» از طرف کاخ سفید رد شد.

در خصوص برخورد کرملین نسبت به بحران کره و ادعاهایی از این نوع که روسیه به کره شمالی کمک می رساند، کرملین  یاد آور شد که تمام تعهدات خود را در چارچوب شورای امنیت سارمان ملل به انجام می رساند و اگر آمریکا از روسیه چیز بیشتری طلب می کند، آنها باید پاسخ ماه دسامبر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به سوال روزنامه نگاران در خصوص  کمک قابل توجه روسیه به آمریکا در خصوص بحران کره به یاد آورند.

در آن زمان ولادیمیر پوتین گفت:«سناتورهای شما، خیلی شیک و تر و تمیز هستند، کت و شلوار و پیراهن هایشان خیلی شق و رق و آهار خورده است.  به نظر می رسد آدم های عاقلی باشند.  آنها ما را در یک ردیف با کره شمالی قرار دادند و در عین حال از رئیس جمهور ترامپ خواستند که ما را به همکاری در باره حل و فصل  مسأله کره شمالی  و برنامه هسته ای ایران قانع سازد.  شما واقعا آدم های نرمالی هستید، نه؟»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала