سربازان سعودی به عربستان خیانت می کنند

© AFP 2023 / Mohammed Al-Shaikhسربازان سعودی به عربستان خیانت می کنند
سربازان سعودی به عربستان خیانت می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سربازان سعودی اطلاعات را به نیروهای انصارالله می فروشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز،رئیس ستاد مشترک ارتش آل سعود در یمن گفت: «بسیاری از مزدوران اسلحه یا اطلاعات را به نیروهای انصار الله، نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح یا حتی القاعده می‌فروشند و از این راه ارتزاق می‌کنند. روحیه سربازان بسیار پایین است، زیرا آن‌ها طی 9 ماه اخیر دستمزدی دریافت نکرده‌اند».

وی عربستان را متهم کرد که از مزدوران به عنوان «گوشت قربانی» استفاده می‌کند:«ما بارها از ارتش عربستان درخواست کرده‌ایم که تسلیحات سنگین در اختیارمان بگذارند تا علیه انصار الله و ارتش وابسته به صنعا بجنگیم. آن‌ها در ظاهر می‌پذیرند؛ اما در عمل از تسلیح ما خودداری می‌کنند.»

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی  ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی  قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала