اسلام به دومین دین آمریکا تبدیل خواهد شد

© Fotolia / Jasmin Merdanاسلام به دومین دین آمریکا تبدیل خواهد شد
اسلام به دومین دین آمریکا تبدیل خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسسه تحقیقاتی پیو آمریکا با انجام تحقیقی به این نتیجه رسیده است که اسلام تا سال ۲۰۴۰ میلادی به دومین دین پرطرفدار آمریکا تبدیل می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی با انتشار نتایج تحقیق خود در خصوص جمعیت مسلمانان این کشور اعلام کرد که تا سال ۲۰۴۰ میلادی، مسلمانان پس از مسیحیان به بزرگترین اجتماع این کشور بدل شده و جای یهودیان را خواهند گرفت.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی «پیو»، جمعیت کنونی مسلمانان آمریکا در سال ۲۰۱۷ به ۳.۴۵ میلیون نفر می رسد که این مقدار حدود ۱.۱ درصد از جمعیت کل این کشور را تشکیل می دهد.

همچنین مسلمانان تا سال ۲۰۴۰ به دومین اقلیت مذهبی آمریکا بدل شده و جای یهودیان را خواهند گرفت.

این موسسه در گزارش خود آورده است: رشد جمعیت مسلمانان بسیار سریع تر از جمعیت یهودیان در آمریکا خواهد بود. پیو معتقد است این رشد تا جایی ادامه خواهد یافت که در سال ۲۰۵۰ میلادی، حدود ۸.۱ میلیون نفر از شهروندان آمریکا را مسلمانان تشکیل خواهند داد که این رقم به معنای ۲.۱ درصد از جمعیت کل این کشور یعنی دو برابر میزان فعلی است.

این موسسه تحقیقاتی همچنین اعلام کرده است که به طور متوسط و تخمینی، جمعیت مسلمانان آمریکا سالانه ۱۰۰ هزار نفر افزایش خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала