آغاز طرح شناسه دار کردن گوشی های همراه در ایران

© REUTERS / Kim Hong-Jiآغاز طرح شناسه دار کردن گوشی های همراه در ایران
آغاز طرح شناسه دار کردن گوشی های همراه در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از امروز ارتباط گوشی‌های ثبت‌نشده در سامانه رجیستری به تدریج قطع و ارتباط این گوشی‌ها از شبکه اپراتورهای تلفن همراه حذف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح رجیستری یا همان شناسه‌دار کردن تلفن‌های همراه از امروز وارد مرحله جدیدتری می‌شود.

فاز دوم رجیستری تمام گوشی‌ها و تبلت‌های برند آیفون را در بر داشت که البته اگر بعد از 14 آذرماه این گوشی ها در کشور روشن می شد فقط یکماه اجازه فعالیت داشت.

به تعبیر دیگر، گوشی ها و تبلت های مدل آیفون که بعد از تاریخ 14 آذرماه فعال شده اند تا امروز اجازه فعالیت داشتند و در صورتی که در سامانه ثبت نشده باشند، قطع خواهند شد.

بر اساس اطلاع رسانی‌های انجام شده، بعد از 14 آذرماه به محض روشن شدن موبایل های اعلام شده، پیامکی برای آنها ارسال شده است مبنی بر اینکه در صورت ثبت نشدن در سامانه تا یک ماه آینده، غیرقانونی خواهند بود و خدمات اپراتوری ایران را دریافت نخواهند کرد.

بر همین اساس با گذشت یکماه از ارسال این نوع پیامکها به مشتریانی که اولین سری از گوشی های غیرقانونی را روشن کرده اند، در روزهای آینده با قطع شدن گوشی ها روبه‌رو خواهند شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала