اعلام اسامی سازمانهای هدایت کننده اعتراضات در ایران

© AP Photoاعلام اسامی سازمانهای هدایت کننده اعتراضات در ایران
اعلام اسامی سازمانهای هدایت کننده اعتراضات در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان کل ایران مقامات آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی را به توطئه برای تحریک ناآرامی ها در ایران متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمدجعفر منتظری دادستان کل ایران گفت: طراح اصلی این پروژه، یک آمریکایی به نام مایکل اندریا، مسئول سابق مبارزه با تروریسم سازمان سیای آمریکا است و اتاق عملیاتی متشکل از سه ضلع آمریکا، صهیونیست و آل سعود نیز برای این ناآرامی ها تشکیل شده بود که به طور عمده ، برنامه ریزی آن به عهده مایکل و یکی از افسران اطلاعاتی وابسته به موساد انجام می شد و هزینه آن هم به عهده آل سعود بود.
وی نام این پروژه را «دکترین همگرایی نتیجه بخش» اعلام کرد و افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده، این اتاق فکر با مطالعات فراوانی که طی سال های گذشته انجام دادند، پویش های اعتراضی مطالبه گر تحت عنوان «نه به گرانی»؛«نه به پرداخت قبوض» و«پویش مالباختگان و بازنشستگان» در کشور به راه انداختند.

​منتظری گفت: منافقان، سلطنت طلبها، برخی ملی گراها و چپی ها نیر نماینده ای در این اتاق عملیات داشتند. برای اجرای این پروژه 2 طرح تونسی و طرح لیبیایی بر اساس حرکت های اجتماعی در لیبی و تونس مورد مطالعه قرار گرفته بود که در طرح تونسی، حرکت های اجتماعی از مرکز به پیرامون انتقال می یافت و در طرح لیبیایی، حرکت های اجتماعی از پیرامون شروع و به سمت مرکز کشیده می شد اما با ارزیابی که این اتاق فکر انجام داد، نهایتا اجرای طرح لیبیایی یعنی حرکت از حاشیه به سمت مرکز برا رای اجرا در کشورمان انتخاب کردند.

دادستان کل ایران افزود: این اتاق عملیات برای اجرای طرح 2 اتاق عملیات در اربیل عراق و هرات افغانستان برای ورود تکفیریهای داعشی به داخل ایران در خلال اجرای این ناآرامی ها پیش بینی کرده بود.

از تاریخ 28 دسامبر، در شهرهای بزرگ ایران از جمله تهران، مشهد، اصفهان و رشت، اعتراضات گسترده ای صورت گرفته است. حسن روحانی رئیس جمهور ایران در واکنش به این ناآرامی ها اعلام کرد که این اعتراضات ناشی از مشکلات داخلی در کشور و همچنین دخالت و تحریکات برخی دیگر کشورها می باشد. براساس گزارش های منتشر شده توسط رسانه های داخلی ایران، تا کنون در این اعتراضات دست کم 21 نفر جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала