کاخ سفید توافق آمریکا و اسرائیل برعلیه ایران را تایید کرد

© AFP 2023 / BRENDAN SMIALOWSKIکاخ سفید توافق آمریکا و اسرائیل برعلیه ایران را تایید کرد
کاخ سفید توافق آمریکا و اسرائیل برعلیه ایران را تایید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا گفت: "دو هیئت آمریکایی و اسرائیلی در مورد چارچوب کلی همکاری های آتی در مورد (اقدامات علیه) فعالیت های ایران توافق کردند.

توافق محرمانه آمریکا و اسرائیل برعلیه ایران - اسپوتنیک ایران
توافق محرمانه آمریکا و اسرائیل علیه ایران
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، کانال تلویزیونی اسرائیل گزارش داده بود که اسرائیل و آمریکا در یک جلسه مخفی در کاخ سفید، یک برنامه استراتژیک مشترک را برای مهار ایران امضاء کردند.

بر اساس خبر یک منبع در دولت آمریکا، پس از مذاکرات دو روزه، آمریکا و اسراییل توافقنامه ای درباره ایران امضا کردند. این سند برای ایجاد چهار گروه کاری است که بر روی برخی از مسائل کلیدی مربوط به برنامه های هسته ای و بالستیک ایران و نیز عرضه اسلحه به منطقه تمرکز خواهد کرد.

براساس منابع کانال، اولین گروه کاری مشغول فعالیت در زمینه راز و کارهای دیپلماتیک برای لغو برنامه هسته ای ایران هستند. هدف گروه دوم محدود کردن حضور ایران در منطقه، به ویژه در سوریه و لبنان است. وظایف گروه سوم شامل محدود کردن برنامه های بالستیک ایران و محدود کردن تلاش برای تحویل موشک های ایران به حزب الله می باشد و سرانجام، گروه چهارم با ایجاد تشدید در منطقه، که ممکن است ایران درگیر آن باشد، کار خواهد کرد.

مقامات ارشد اسرائیلی به کانال تلویزیونی تأیید کردند که آمریکا و اسرائیل به توافق راهبردی در مورد مسئله ایران دست یافته اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала