اورشلیم پایتخت همیشگی فلسطین

© AP Photo / Vahid Salemiمجلس ایران
مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس ایران تهران را موظف کرد، اورشلیم را به عنوان پایتخت فلسطین برسمیت بشناسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه- به بررسی طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین (بیت المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین) پرداختند.

جلسه علنی صبح چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور 213 نفر از نمایندگان آغاز شد.

دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید. در این تبصره آمده است: بیت المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود.

در عین حال، علی لاریجانی سخنگوی مجلس ایران، تصمیم آمریکا و گواتمالا در رابطه با انتقال سفارتخانه های خود به اورشلیم را یک سازش و تبانی نامید.

«انتقال سفارتخانه های یک سری از کشورها از تل-آویو به اورشلیم، ساخت و پاختی است که دونالد ترامپ سازماندهی کرده است».

مجمع سازمان ملل با 128 رأی قطعنامه ای را به تصویب رساند که بر طبق آن مقام اورشلیم باید بر اساس مذاکرات بین طرف های ذینفع-اسرائیل و فلسطین تعیین شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به اورشلیم مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала