موضوعات مهم دیدار وزیر خارجه سعودی و مخالفان سوریه

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر موضوعات مهم دیدار وزیر خارجه سعودی و مخالفان سوریه
موضوعات مهم دیدار وزیر خارجه سعودی و مخالفان سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی با نصر الحریری رئیس شورای مذاکره کننده مخالفان سوریه در ریاض پایتخت عربستان دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، الحریری در مصاحبه ای با روزنامه ایلاف چاپ عربستان بیان داشت: شورای مذاکره کننده مخالفان سوری خواستار حل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه های 2118 و2254 است و در عین حال دولت سوریه را متهم به مانع تراشی در مسیر تلاش فرستاده ویژه سازمان ملل در راستای عملیات سیاسی کرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد که مخالفان سوری وظیفه خود را انجام داده اند و منتظر هستند که سازمان ملل به نقش خود برای راضی کردن دولت سوریه عمل کند، کاری که تقریبا نشدنی است و دولت سوریه مدام در حال مانع تراشی در مسیر اجرای قطعنامه های بین المللی است.
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز در این دیدار حمایت عربستان از شورای مخالفان سوریه برای اجرای قطعنامه های بین المللی برای دستیابی به راه حل سیاسی، تحقق انتقال قدرت سیاسی و بازگشت آوارگان به کشورشان را اعلام کرد.
الجبیر بار دیگر حمایت خود را از درخواست های شورای مخالفان سوریه برای سفر به کشورهای عضو شورای امنیت و تشویق آنها به اجرای قطعنامه های بین المللی درباره سوریه مورد تاکید قرار داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала