واکنش ظریف به اتهام ارسال موشکهای ایرانی به حوثی های یمن

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: ایران شواهد آمریکا درباره ارسال راکت به حوثی های یمن را در سازمان ملل به چالش خواهد گذاشت
ظریف: ایران شواهد آمریکا درباره ارسال راکت به حوثی های یمن را در سازمان ملل به چالش خواهد گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران جواد ظریف گفت: ایران به شواهد ارسال سلاح به حوثی های یمن مطرح شده توسط نیکی هیلی نماینده آمریکا را در سازمان ملل اعتراض خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ظریف وزیر امور خارجه ایران در نامه ای به پاسخ این که ایران آیا نسبت به شواهد ارائه شده از طرف آمریکا در مورد ارسال سلاح به حوثی های یمن اعتراضی دارد گفت: بله، مطمئنا.

روز پنجشنبه نیکی هیلی در واشنگتن قطعات موشک ایرانی را بعنوان مدرک شلیک موشکهای ایرانی از طرف حوثی های یمن به فرودگاه ریاض اظهار کرد. به گزارش مطرح شده از طرف وی به سازمان ملل ادعا شده "ایران بطور غیر قانونی سلاح های خطرناک را در اختیار حوثی های یمن قرار میدهد.

با این حال، طبق گزارش، دبیر سازمان ملل  هنوز در مورد این مسئله تصمیم نهایی نگرفته. اطلاعات سند ارائه شده حاکی از آن است که ایران موشک های بالستیک، قطعات و فن آوری های مرتبط  را به حوثی ها در یمن عرضه کرده، بطوریکه این موشکها را در 22 جولای و 4 نوامبر 2017 برای شلیک به خاک عربستان استفاده کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала