پرواز جنگنده های آمریکایی جهت رهگیری هواپیمای روسی در آسمان سوریه

© AFP 2023 / Fayez Nureldineپرواز جنگنده های آمریکایی جهت رهگیری هواپیمای روسی در آسمان سوریه
پرواز جنگنده های آمریکایی جهت رهگیری هواپیمای روسی در آسمان سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز دو جنگنده F-22 نیروی هوایی آمریکا جهت رهگیری هواپیمای جنگی روسیه به پرواز در آمدند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز دو جنگنده F-22 نیروی هوایی آمریکا جهت رهگیری، هواپیمای جنگی روسیه در آسمان سوریه در نزدیکی رود فرات به هوا پرواز کردند. دو نماینده نظامی ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری سی ان ان این خبر را اعلام نمودند.
به گزارش این منبع، این حادثه روز چهارشنبه رخ داد. هواپیماهای جنگی روسیه به سمت منطقه مرزی "منطقه امن — کاهش تنش ها" در سوریه نزدیک شده بود که نظامیان آمریکایی با چراغ های هشدار دهنده جنگنده های خود به آنها اخطار دادند.
به گفته نماینده آمریکایی، در این منطقه یک جنگنده روسی Su-35 نیز حضور داشت.
تفاهم نامه پیشگیری از حوادث و تامین امنیت نظامیان در جریان عملیات در سوریه در تاریخ 20 اکتبر 2015 بین وزارتخانه دفاع روسیه و ایالات متحده امضا و به اجرا در آمد. این تفاهم نامه تامین کننده امنیت نیروهای دو کشور است.
گفتنی است، درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала