طرح عربستان در مورد لبنان نتیجه معکوس داشت

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر طرح عربستان در مورد لبنان نتیجه معکوس داشت
طرح عربستان در مورد لبنان نتیجه معکوس داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسه موجب آزادی سعد الحریری و بازگشت وی به لبنان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره نقش عربستان سعودی در اعلام استعفای سعد الحریری تاکید کرده که طرح اولیه ریاض در ماجرای استعفای نخست‌وزیر لبنان شکست خورد.

به نقل از این منبع خبری: "سعد حریری بعد از سه هفته اقامت موقت و عجیب و غریب که با استعفای ناگهانی از مقامش کشورش را شوکه کرد، به خانه برگشت و هنوز در منصبش حضور دارد"

بنا بر این گزارش، «این طرح (طرح استعفای حریری از سوی عربستان) اما شکست خورد؛ تا حد زیادی به این دلیل که متحدان غربی عربستان سعودی که می‌گویند غافلگیر شده بودند، به سعودی‌ها برای عقب‌گرد (از طرحشان درباره لبنان) فشار آوردند".

ریاض از پیش متحدان خود را در جریان برنامه حریری برای استعفا قرار نداده بود: «مقامات آمریکایی می‌گویند چند روز بعد که وزیر مشاور عربستان در امور خلیج فارس وارد واشنگتن شد، مقامات وزارت خارجه وی را به دلیل تلاش برای اقدامی عجولانه که به نظر آن‌ها می‌توانست لبنان را بی‌ثبات کند، سرزنش کردند".

نیویورک‌تایمز می‌افزاید: «فرانسه هم دخالت کرد. ماکرون آقای حریری را به پاریس دعوت کرد و در تماس‌های مکرر با سعودی‌ها، آن‌ها را تحت فشار قرار داد تا اجازه دهند او این کشور را ترک کند".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала