نظر سوری‌ها درباره قاسم سلیمانی

© AFP 2023 / ISNA/MEHDI GHASEMIنظر سوری‌ها درباره قاسم سلیمانی
نظر سوری‌ها درباره قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لطه داعش بعد از حدود چهار سال از سوریه برچیده شد و پیروزی بزرگی را دمشق با آزادسازی شهر البوکمال به‌عنوان آخرین دژ و قلعه گروه داعش در مرزهای مشترک با عراق اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سلطه داعش بعد از حدود چهار سال از سوریه برچیده شد و پیروزی بزرگی را دمشق با آزادسازی شهر البوکمال به‌عنوان آخرین دژ و قلعه گروه داعش در مرزهای مشترک با عراق اعلام کرد. در این مبارزه دمشق به‌تنهایی نمی‌جنگید، بلکه همپیمانانی که در شادی پیروزی کنار سوری‌ها بودند، هم نقش برجسته‌ای در جنگ با این گروه تروریستی ایفا کردند. ایرانی ها نیز یکی از حامیان برجسته رهبران و ارتش سوریه طی سال‌های جنگ و در زمینه‌های سیاسی و نظامی بودند که می توان به سردار سلیمانی اشاره کرد.

در این زمینه به مصاحبه این خبرگزاری با چند سوری می پردازیم:

یک خانم سوری می‌گوید: البته در ابتدا باید از همه کسانی که ما را در این پیروزی بر داعش و افراد مسلح و تمام کسانی که به سوریه خیانت کردند، حمایت و مشارکت کردند،‌ تشکر کنم و به‌طور خاص از ارتش سوریه به‌رهبری رئیس جمهور بشار اسد تشکر می‌کنم.

یک استاد دانشگاه هم درباره نقش ایران  می‌گوید: ایران همواره حامی اساسی محور مقاومت اعم از سوریه یا حزب‌الله در جنوب لبنان در منطقه بوده است، ایران نقش تاریخی در حمایت از حقوق اعراب بر ضد زورگویی و قلدرمآبی اسراییل و آمریکایی در منطقه ایفا کرده است.

یک دانشجوی دختر هم می‌گوید: ما کاری را که جمهوری اسلامی ایران انجام داد و کمک‌هایی را که به ما در بیشتر عملیات‌ها ارائه کرد، بسیار ارج می‌نهیم که آخرین آن آزادسازی البوکمال بود و ما از این موضع ایران، کشور همپیمان و دوست سوریه تشکر می‌کنیم، این حمایت مقدمه پیروزی‌های ارتش سوریه بود و از خداوند می‌خواهم که سوریه به شرایط بهتری نسبت به آنچه در گذشته بود، برگردد.

با یکی از دست‌فروشان گفت‌وگو کردیم و نظرش را درباره حمایت همپیمانان سوریه جویا شدیم،‌ وی گفت: من یک شهروند لبنانی هستم و بیش از 30 سال است که در سوریه زندگی می‌کنم و در دوران بحران و دشواری که بر ما گذشت، سوریه را ترک نکردم، درباره جمهوری اسلامی ایران باید بگویم که این کشور، برادرانه، عزتمندانه، کریمانه، با محبت و وفاداری به وطن کنار سوریه ایستاد و از آن حمایت کرد و اگر تلاش‌های ایران به‌ویژه حاج قاسم سلیمانی کنار ارتش سوریه، حزب‌الله و همپیمانان دیگر نبود، این پیروزی عظیم محقق نمی‌شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала