بدنبال ترکیه چه کسانی از ناتو خارج میشوند؟

© AFP 2023 / Paul J. Richards بدنبال ترکیه چه کسانی از ناتو خارج میشوند؟
بدنبال ترکیه چه کسانی از ناتو خارج میشوند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارشها حاکی از این است که ترکیه ناتو را ترک خواهد کرد و اگر این اتفاق بیفتد چه کشورهایی و چرامی توانند از این امر پیروی کنند.

به گزارش اسپوتنیک،

یونان

سالهای پیش یکی از کشورهایی بود که از بحران اقتصادی ضربه خورد. این بحران سیستم دفاعی این کشور را نیز تضعیف کرد که احتمال خروج از ناتو را زیاد میکند.

مجارستان 

در حال حاضر با توجه به ساخت نیروگاه اتمی در مجارستان با وام های روسیه میتوان گفت کشور برای خروج از اتحادیه اروپا آماده است.و بعد هم با توجه به شرایط نظامی خروج از ناتو

اسلوواکی

وضعیت پایگاه ناتو در شمال آتلانتیک بحرانی است و یان چرنوگورسکی در این مورد گفته که توسعه ناتو در غرب مانع ازامکان همکاریهای بین اتحادیه اروپا شده. و هیچ همه پرسی در زمینه عضویت در ناتو صورت نگرفته.

فرانسه

فرانسه یکی از پیشگامان ناتو، اما در سال 1966 ژنرال دوگول از ساختارهای نظامی انصراف داد. در سال 2009 فرانسه به ساختارهای رها شده بازگشت و خود را درگیر جنگ لیبی که باعث افزایش ضدیت با ناتو شد.ماینین لوپان قول داده که اگر به سمت رئیس جمهوری برسد از اتحادیه اروپا و ناتو خارج خواهد شد و به سمت همکاری با روسیه خواهد رفت.

ایسلند

حضور ایسلند در ناتو بزرگترین راز این بلوک است. کل جمعیت ایسلند 205 هزار نفر است.این کشور خود نیروی نظامی ندارد. در سال 2011، 18 نماینده از 63 نماینده پیشنهاد لغو عضویت در ناتو را دادند. ایسلند یک پایگاه مهم برای ناو محسوب میشود که در این سالها کشمکشی بر سر خروج یا ماندن آن در ناتو در میان نمایندگان آن بوده. ایسلند ارزش موقعیت جغرافیایی خود را برای ناتو میداند و از آن برای اهداف سیاسی داخلی و بین المللی استفاده میکند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала