وازلین را بهتر بشناسیم

© Fotolia / Rh2010وازلین برای رفع سوختگی
وازلین برای رفع سوختگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربرد وازلین در صنایع بهداشتی و آرایشی بسیار زیاد است.

به گزارش اسپوتنیک،فواید وازلین شامل ساخت پمادهای دارویی برای درمان سوختگی،کرم های صورت، لوسیون پوست و در صنعت به عنوان عامل نرم کننده، جوهر چاپ بکار برده می شود.

وازلین مخلوطی یکنواخت از انواع هیدروکربنهای نیمه جامد تصفیه شده است. این محصول بدون بو و طعم بوده و امروزه در انواع مختلفی از لحاظ نفوذپذیری و رنگ در بازار وجود دارد.

از مهمترین فواید وازلین استفاده از آن برای ساخت پمادهای دارویی تسکین دهنده سوختگی است. کاربرد وازلین در صنایع بهداشتی و آرایشی بسیار زیاد است به طوریکه از آن، به عنوان پایه اصلی در فرمولاسیون انواع کرم‌ها و پمادهای دارویی و بهداشتی استفاده میشود.

یکی از مهمترین فواید این ماده کمک به کاهش و برطرف نمون چین و چروک پوست به ویژه چروکهای ریز اطرف چشم و لبها است. استفاده از وازلین و مالیدن مقدار کمی از آن بر روی ساقه موها برای درمان موخوره مفید است. گذاشتن یک لایه نازک وازلین  قبل از خواب بر روی مژه چشم به رشد و کلفت تر شدن سریع مژه‌ها کمک می کند.

همچنین فواید وازلین در خانه نیز بسیار بوده، جلوگیری از خشک شدن قفل ها، روان کردن لولاهای در، پاک کردن جای آب از روی میز و اشیا چوبی، براق کردن کیف و کفشهای چرمی، فرار دهنده مورچه ها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала