گزارش و تحلیل

معتادها و روانی ها - گوشت دم توپ ارتش آمریکا

© AFP 2023 / Wakil Kohsarتغییر استراتژی آمریکا در افغانستان
تغییر استراتژی آمریکا در افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ارتش آمریکا اجازه داده شد که افراد روانی انجام وظیفه بدهند

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های جهانی می‌نویسند که از این به بعد افراد روانی می‌توانند در ارتش ایالات متحده خدمت کنند. «ویکتور لیتوفکین» محقق نظامی روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک این عقیده را مطرح کرد که فرماندهی ارتش آمریکا با پیروی از منطق معیین با کمبود پرسنل در نیروهای مسلح کشور خود مبارزه می کند.

به نوشته نشریه USA Today درایالات متحده ممنوعیت احضار افراد دارای انحراف های روانی به ارتش برداشته شده است. این روزنامه ملی آمریکا افزود: از این به بعد ارتش آمریکا می‌تواند افرادی را به صفوف خود احضار کند که به خودزنی، اختلال دوقطبی و یا افسردگی مبتلا بوده و اعتیاد به الکل و یا مواد مخدر داشتند.

В армии США разрешили служить людям с психическими проблемами - اسپوتنیک ایران
روانی ها در ارتش آمریکا
به نوشته روزنامه سراسری ایالات متحده به این طریق فرماندهی ارتش می‌خواهد صفوف خود را پر کرده و تا ماه سپتامبر سال آینده میلادی 2016 هشتاد هزار نفر برای خدمت در نیروهای مسلح کشور خود را جمع کند.
گفتنی است که ممنوعیت خدمت سربازی برای افراد دارای انحراف های روانی در 2008 در رابطه با افزایش تعداد خودکشی ها در میان نظامیان وضع شد.

سرهنگ «ویکتور لیتوفکین» کارشناس نظامی در مصاحبه با اسپوتنیک در باره علت کمبود افراد حاضر برای انجام وظیفه ارتشی گفت که این جریان به نبود علاقه مدلل برای انجام خدمت وظیفه در ارتش بستگی دارد. وی در ادامه گفت: علت کمبود تعداد نفرات در ارتش آمریکا این است که سربازان بالقوه نمی‌دانند برای چه باید خدمت کنند.

وی ادامه داد:

بله، در ارتش حقوق بالا نمی‌دهند و خطرها زیاد است. ولی این علت خودداری جوان‌ها از خدمت در ارتش در آمریکا نیست. علت این است که جنگ‌هایی که ایالات متحده انجام می‌دهد اصلاً به خاطر آزادی و دموکراسی نیست. گمان می‌کنم که نظامیان امروزی آمریکا برای ایده‌های «موعود گرایی» نمی جنگند. همه ایدآل های تبلیغ شده الآن دشتخوش تغییر شکل شده و پس از آنکه آمریکایی ها در عراق، افغانستان و لیبی به جنگ تجاوزکارانه مشغول بودند چه نوع دمکراسی در آنجا ها ممکن است مطرح باشد؟

مردم پی بردند که حالا ارتش آمریکا از آرمان‌های والا دفاع نمی‌کند بلکه برای منافع شرکت های چندملیتی جنگیده و حوزه ها و نواحی دارای نفت و گاز را تصرف می کند. جوان‌ها نمی‌خواهند در چنین ارتشی خدمت و ریسک کنند.

به عقیده این کارشناس روس، فرماندهی ارتش آمریکا ضمن احضار افراد روانی و معتاد از منطق معیینی پیروی می کند:

شرکت های معتبر افراد دائم الخمر، معتاد و روانی را به کار نخواهند گماشت ولی آن‌ها در میدان نبرد ممکن است بدردبخور واقع شوند. ارتش آمریکا به گوشت دم توپ احتیاج دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала