ترامپ: روسیه می تواند به حل بحران کره شمالی کمک کند

© AFP 2023 / Jim Watsonترامپ: روسیه می تواند به حل بحران کره شمالی کمک کند
ترامپ: روسیه می تواند به حل بحران کره شمالی کمک کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می تواند به طور واقعی آمریکا را در حل بحران کره شمالی کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: ولادیمیر پوتین همتای روس وی می تواند در حل بحران کره شمالی به آمریکا کمک کند.
با این وجود به گفته دونالد ترامپ، روسیه همچنان از کره شمالی حمایت می کند.
پیش از این ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در دومین روز از نشست سران کشورهای همکاری آسیا و اقیانوس آرام با یکدیگر خیلی کوتاه گفتگویی انجام دادند.
شایان ذکر است که کره شمالی علیرغم فشار جامعه جهانی همچنان به فعالیت های موشکی و هسته ای خود ادامه می دهد. در سوم ماه سپتامبر کره شمالی از آزمایش موفق آمیز کلاهک هیدرولیک که برای تجهیز موشکهای بالستیک بین قاره ای طراحی شده است، خبر داد. ارتش ژاپن و کره جنوبی در ابتدا میزان ظرفیت بارگیری شده در این آزمایش را 160 کیلو وات برآورد کرد که ده برابر بیشتر از بمب اتمی می باشد که آمریکا در شهرهای هیروشیما و ناگازاکی ژاپن در سال 1945 پرتاب کرد. این آزمایش ششمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ بوده. هفته گذشته کره شمالی یک موشک بالستیک را که بر فراز خاک ژاپن عبور کرد، را نیز مورد آزمایش قرار داد.
در ارتباط با این حوادث، شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد به طور یک جانبه تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی وضع کرد. که به شدت صادرات و واردات پیونگ یانگ را محدود می کند. قطعنامه 2375 یکی از شدیدترین تحریم های سازمان ملل در قرن بیست و یکم می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала