ظاهر شدن داعشی ها در یک کشور جدید

© AFP 2023 / Yasuyoshi Chibaسومالی
سومالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرقه داعش در سومالی رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته فرماندهی آمریکا در آفریقا، این فرقه که به "شیخ عبدالقادر مومن" وفادار است، هفته گذشته در نخستین عملیات آمریکا علیه داعش در شاخ آفریقا هدف حملات پهپادی آمریکا قرار گرفت.

 این گروه، شهر «قندله» در منطقه «باری» پانتلند را در اکتبر سال 2016 تصرف کرد و پیش از آنکه  نیروهای پانتلند، تحت حمایت مشاوران ارتش آمریکا آنان را از این منطقه بیرون کنند، قندله را به عنوان مقر «خلافت اسلامی» در سومالی معرفی کردند.

 گزارش سازمان ملل نگرانی‌ها درباره تبدیل منطقه باری به پناهگاه احتمالی مبارزان خارجی داعش همزمان با بیرون رانده شدن افراط‌گرایان از مواضع خود در سوریه و عراق، را برمی‌انگیزد.

در حالی که این فرقه در حال گسترش است، به نظر می‌رسد مبارزانش دستمزد خیلی کمی دریافت می‌کنند و یا اصلا دستمزدی نمی‌گیرند. مبارزان مجرد هیچ دستمزدی نمی‌گیرند و شبه‌نظامیان متاهل در ماه 50 دلار دریافت می‌کنند که به ازای هر فرزند و بر اساس سن، 10 تا 20 دلار به این مبلغ اضافه می‌شود.

این گزارش تخمین می‌زند که حقوق پرداختی این گروه، مبلغی بین 3000 تا 9000 دلار در ماه باشد. این امر به رهبران داعش اجازه می‌دهد تا با مبلغ محدودی نیروهای خود را تامین کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала