چگونگی مرگ آخرین فرستاده ناسا به فضای دور

© Photo / NASA, ESA, and J. Nichols (University of Leicester)چگونگی مرگ آخرین فرستاده ناسا به فضای دور
چگونگی مرگ آخرین فرستاده ناسا به فضای دور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسکوت بولتون رئیس پروژه Juno از کشفیات کاوشگر ناسا و آینده آن و اینکه آیا ناسا میخواهد که این پروژه را در سطح سیستم خورشید همانند مرگ"کلاسینی" ادامه دهد و یا او را بر روی مشتری باقی خواهد گذاشت توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، کاوشگر Juno که بمدت 5 سال از سال 2011 در راه مشتری بوده در اوایل جولای سال پیش به جو این سیاره غولپیکر نزدیک شد و در جو اطراف آن قرار گرفت.2 ماه اول پس از نزدیک شدن صرف تست همه دستگاههای تحقیقاتی شد و اولیت اطلاعات در اواخر آگوست بدست ما رسید.

بررسیهای ابزارهای Juno و شروع مرحله جدید برای تحقیقات میبایستی در ماه اکتبر سال 2016 شروع میشد که مهندسان ناسا مشکلی را در موتور این کاوشگر پیدا کردند که باعث شد این کار تا بار بعدی نزدیکی به جومتوقف شود.

با وجود این مشکل این کاوشگر اطلاعات جدیدی را از جو مشتری مخابره کرد که درون ژوپیتر اصلا به شکلی که لایه های جوی آن هستند شباهتی ندارد ومشخص شد تئوری پروسه تشکیل تابشهای قطبی آن اشتباه بوده.

تاریخ استفاده از Juno در فوریه سال 2018 به پایان خواهد رسید و ناسا در آن زمان تصمیم خواهد گرفت که آیا این کاوشگر باقی خواهد ماند و یا طبق برنامه آن را از بین خواهند برد.

که اگر کاوشگر از بین برود برای اولین بار در 40 سال اخیر هیچ کاوشکری در فضای دور تا سال 2030 میلادی حضور نخواهد داشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала