عرضه پرقدرت ترین خودروی "هایپرکار" جهان

© Photo / Hennessey Performance EngineeringГиперкар Hennessey Venom F5
Гиперкар Hennessey Venom F5 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت آمریکایی "هنسی" در نمایشگاه خودرو SEMA در لاس وگاس خودروی جدید و پرقدرت "هنسی ونوم اف 5 " را عرضه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازسایت gadgetnews.ir ، این هایپرکار واقعا پرقدرت ترین و سریع ترین خودرو در جهان بوده و موفق به ثبت رکورد 482 کیلومتر در ساعت شده است.
سرانجام پس از عشق بازی عاشقان هایپرکارها با تیزرهای تبلیغاتی پیش از معرفی هنسی ونوم اف 5 که خبر از سرعت 482 کیلومتر در ساعتی این خودرو می‌دادند، کمپانی هنسی با حضور در نمایشگاه خودرو SEMA رسما از آن پرده برداری کرد. ونوم اف 5 درست همانند نسل پیشین خود یعنی مدل ونوم جی تی بر روی سرعت بالا متمرکز است، اما حالا آن از طراحی جدید و بسیارجذاب‌تری نیز برخوردار خواهد بود.
کمپانی هنسی در ابرخودرو جدید خود نیز از شرکت لوتوس کمک گرفته است، اما اینبار لوتوس به جای ساخت بدنه، در تولید شاسی هنسی ونوم اف 5 شرکت کرده است و از جنس فیبر کربن سفارشی در آن استفاده کرده است. بدنه‌ی این ابرخودرو نیز به لطف تکنولوژی‌های مدرن بسیار سبک‌تر از نسل پیشین خود است که باعث می‌شود این خودرو روان‌تر از گذشته حرکت کرده و رکورد بزرگانی از جنس بوگاتی را بزند. اینک ضریب درگ به 0.33 رسیده است که در مقایسه با ضریب درگ 0.44 خودرو ونوم جی تی، کاهش قابل توجهی پیدا کرده است. این درحالیست که ضریب درگ بوگاتی شیرون نیز 0.38 است. جالب اینجاست که شرکت هنسی اعتقادی به استفاده از قوای محرکه هیبریدی در خودرو خود ندارد. مدیراجرایی این کمپانی در این ارتباط می‌گوید:
ما به دنبال اصول و جزئیات اصیلی هستیم. علاقه‌مندی ما کاربردی ظریف و ساده است و برخلاف محصولات هیبریدی، ما از روش دیگری استفاده می‌کنیم.
کمپانی هنسی از یک پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7.4 لیتری بای توربو آلومینیومی در زیر پوسته‌ی جذاب این خودرو استفاده کرده است که قادر به تولید 1600 اسب بخار و گشتاور 1762 نیوتن‌متر است. نیروی تولید شده از این پیشرانه شگفت انگیز، به لطف یک گیربکس 8 سرعته تک کلاچه پدال شیفتر به چرخ‌های پشتی خودرو منتقل می‌شود. کمپانی هنسی در زیر هنسی ونوم اف 5 نیز از تایرهایی با مدل میشلین پایلوت کاپ 2 استفاده کرده است.
وقتی ابرخودرو جدید هنسی به حالت ویژه Vmax مجهز باشد، اسپویلرها و بال پشتی به خاطر بهبود در راندمان آیرودینامیک با کاهش ارتفا همراه می شوند. به کمک این حالت جذاب، ونوم اف 5 قادر است تنها در 10 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر در ساعت رسیده و سرعت 400 کیلومتر در ساعتی را تنها در 20 ثانیه تجربه کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 482 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در این مورد حتی بوگاتی شیرون نیز به گرد پای هنسی ونوم اف 5 نیز نمی‌رسد.
کابین این خودرو، برخلاف نمایی که از بیرون آن مشخص است بسیار جا دار بوده حتی می‌تواند از یک بازیکن قد بلند فوتبال آمریکایی نیز میزبانی کند. داخل کابین مملو از المان‌های چرم، فیبر کربن و آلکانترا است و اینترفیس اپل آیپد نیز در آن دیده می‌شود.
لازم به ذکر است که تنها 24 دستگاه هنسی ونوم اف 5 قرار است در تگزاس ساخته شود که با قیمت 1.6 میلیون دلار به فروش خواهند رسید. این هزینه، تنها شامل خرید نسخه‌ی پایه خودرو است و شما می‌توانید با پرداخت 600 هزار دلار بیشتر آپشن‌های مختلف دیگری را نیز بر روی ابرخودرو خود سوار کنید.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала