گزارش و تحلیل

گمانی زنی ها در باره مذاکرات پوتین با ریاست ایران

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiولادیمیر پوتین و حسن روحانی
ولادیمیر پوتین و حسن روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین غیر از سوریه، چه موضوعات دیگری را با ریاست ایران به بحث خواهد گذاشت؟

سفرهای ولادیمیر پوتین به ایران چگونه گذشت - اسپوتنیک ایران
سفرهای ولادیمیر پوتین به ایران چگونه گذشت
انتظار می رود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه روز اول نوامبرسفری به ایران داشته باشد. اوضاع در خاور میانه و مناسبات دو جانبه از موضوعات اصلی در مذاکرات با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و رهبر معظم ایران آیت الله خامنه ای خواهد بود. در آستانه دیدار، کارشناسان سیاسی ایرانی که با اسپوتنیک به گفتگو نشستند به گمانی زنی در باره  موضوعات دیگر دستور روز پرداختند.

عفیفه عابدی عضو گروه پژوهشی مرکز علمی شورای تحقیقات استراتژیک و کارشناس ارشد مسائل بین الملل  مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت ایران معتقد است که موضوع  مقابله مشترک با طرح های آمریکا در خاورمیانه و سیاست توسعه طلبانه آنها در اراضی سوریه و عراق باید موضوع اصلی باشد.

احمد وخشیته کارشناس مناسبات روسیه — ایران ، سر دبیر سایت تحلیلی RussiaViewer معتقد است که ولادیمیر پوتین به مسائل همکاری نزدیک تر دو کشور در سوریه، هم در رشته نظامی و مسائل مرتبط با احیای کشور جنگ دیده سوریه توجه خاصی مبذول خواهد داشت.

 

دکتر حمید رضا عزیزی کارمند ارشد علمی مرکز مطالعه ایران و اورآسیا «ایراس» و استاد کرسی  تحقیقات منطقه ای در دانشگاه  شهید بهشتی امیدوار است که مسائل همکاری کشورها در ناحیه خزر و گذرراه حمل و نقل «شمال —جنوب» از توجه رهبر روسیه دور نماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала