چرا ایران در کنفرانس انرژی هسته ای در ابوظبی حضور ندارد؟

© Fotolia / Sophie Jamesچرا ایران در کنفرانس انرژی هسته ای در ابوظبی حضور ندارد؟
چرا ایران در کنفرانس انرژی هسته ای در ابوظبی حضور ندارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع آگاه در سازمان انرژی اتمی اطلاع داد که دلیل حضور نداشتن ایران در کنفرانس ابوظبی عدم صدور ویزا بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، کنفرانس آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت عنوان انرژی هسته ای در قرن 21 از روز دوشنبه در ابوظبی کار خود را آغاز کرده است. طبق اطلاعات موجود در وب سایت آژانس بین المللی انرژی اتمی در این کنفرانس 700 نفر از 67 کشور عضو آژانس حضور دارند. علاوه بر این نمایندگان 5 نهاد بین المللی نیز با شرکت در این کنفرانس در مورد نقش نیروگاه های اتمی در تامین انرژی مورد نیاز جهان بحث خواهند کرد.
اما ایران غایب اصلی و بزرگ این کنفرانس است. خبرگزاری آسوشیتدپرس اول از همه این موضوع را مطرح کرد و نوشت: توافق هسته ای ایران با 1+5 از حالت ثابت خود خارج شده و با توجه به کارشکنی های امریکا در این مسیر به نوعی در حالت معلق قرار دارد، با این وجود ایرانی ها ترجیح دادند در کنفرانس انرژی اتمی که برگزار کننده آن سازمان ملل متحد بود و این بار در ابوظبی برگزار می شد شرکت نکنند. در حالی که صندلی متعلق به ایران در این کنفرانس خالی ماند یوکیا آمانو ، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز ترجیح داد در سخنرانی مقدماتی خود کوچک ترین اشاره ای به مساله پرونده هسته ای ایران و یا برجام نکند.
در حالی که خبر عدم حضور ایران در رسانه هایی مانند آسوشییتدپرس به گونه ای پوشش داده شده است که گویا ایران به دلایل هسته ای از شرکت در این کنفرانس سرباز زده است اما یک منبع در سازمان انرژی اتمی خاطر نشان نمود که دلیل حضور نداشتن ایران در این کنفرانس ، عدم صدور روادید برای مقام های ایرانی توسط دولت امارات متحده عربی بوده است.
این منبع در سازمان انرژی اتمی افزود: امارات متحده عربی نقش میزبان در این کنفرانس بین المللی را برعهده دارد و اقدام این کشور در عدم صدور روادید برای ایران عملی دور از شان میزبانی اجلاس های بین المللی است. امارات متحده عربی نباید با دخالت دادن موضوعات سیاسی از مشارکت کشور مهمی همچون ایران در این اجلاس ممانعت به عمل می آورد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала