ماجرای آتش زدن یک مدرسه در ارومیه بر اثر سوظن +عکس

© REUTERS / Toby Melvilleماجرای آتش زدن یک مدرسه در ارومیه بر اثر سوظن +عکس
ماجرای آتش زدن یک مدرسه در ارومیه بر اثر سوظن +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مدرسه در شهر ارومیه به علت سو ظن به آتش کشیده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از اتفاقاتی که به تازگی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است آتش زدن مدرسه ای در ارومیه است.

اگر هيچگونه پيشامد خاصى نبوده اصرارتان بر پيگيرى از طريق مراجع قانونى چيست؟ اگر معترضين قصد آسيب زدن به اموال مردم را داشتند خب به خانه هاى افراد ميرفتند اگر هدف تخريب اموال عمومى بود چرا مدرسه ؟؟؟؟؟ اگر دروغ بود چرا اين حجم بالاى پليس و گارد ويژه؟؟؟؟؟ چرا سرايدار دستگير شده ست؟ آقايى كه ميفرماييد اتفاق خاصى نيافتاده ست دعاى خانواده آن دختر و مردم ايران در حق تان اين ست كه انشالله خداوند فرزندان و دلبندان شخص جنابعالى را در همين موقعيت قرار بدهد آمييييين🙏🏻 موضوع ورشكستگى مؤسسات مالى را تكذيب كرديد معترضين را هنجار شكن خوانديد تا چنان قضيه بالاگرفت كه مديرعامل بانك مركزى در تلويزيون حاضر شد و گفت در قبال سپرده هاى مردم حتى در بانكهاى دولتى هيچگونه مسوؤليتى متوجه بانك مركزى نيست ماجراى #پديده_شانديز هم را هم تكذيب كرديد ماجراى كشته شدن اميرارشد تاج مير كه توسط خودروى نيروى انتظامى صورت گرفت تكذيب شد سپس كه فيلمش بيرون آمد مدعى شديد خودروى نيروى انتظامى را دزديده بودند و…….. تكذيب كرديد و تاييد شد پ ن:👈🏻١/#وزير_آموزش_و_پرورش آقاى #بطحایی هم موضوع را تكذيب كرديد اما اگر باورتان به كذب بود چرا فرموديد فعلاً در حد شايعه ست؟ يعنى بعداً تاييد ميشود؟ يا شايعه فعلاً تاييد نميشود؟ يا فعلاً موقعيت تاييد نيست؟ يا فعلاً تكذيب و سپس تاييد؟ فعلاً بايد آرامش حكمفرما شود و خشم مردم كنترل شود سپس تاييد شود و كنترل خشم مردم راحت تر باشد؟ پ ن:👈🏻٢/ براى يك دولت هيچ پيش آمدى بى اعتبار كننده تر از اين نيست كه تاييدش را ملت كشورش تكذيب و تكذيب ش را تاييد كنند و اين بى اعتمادى بزرگ نويد خوبى نيست پ ن:👈🏻٣/ لطفاً هر دو ويدئو را با دقت ببينيد #اروميه #كودك_آزارى #امنيت_كودكان #مردم_شريف_اروميه #مدرسه #امنيت_دانش_آموزان #امنيت_محيط_آموزش #وزارت_آموزش_و_پرورش #بطحائى #وزارت_آموزش_و_پروش_حيا_كن

Публикация от A.M.H.O2541/20 (@a.m.h.o2541) Окт 24 2017 в 1:48 PDT

ماجرا از این قرار است که روز شنبه دختری ۱۱ ساله در مدرسه "راه شهدا" واقع در محله "اسلام‌آباد" شهرستان "ارومیه" مشاهده مدرسه با لباس های خیس از دستشویی بیرون می آید و وقتی مسئولین مدرسه علت را از این دختر جویا می شوند، او اعلام می کند که اتفاقی برای او نیفتاده است و سپس او به خانه می رود.
فردای آن روز پدر این دختر با مراجعه به مدرسه و پس از آن به کلانتری نامه ای مبنی بر این که برای دختر او هیچ اتفاقی نیفتاده است امضا می کند. اما داستان به همینجا ختم نمی شوند.

اولیای دانش آموزان دیگری که در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند نگران شده و از پدر دختر می خواهند که به مدرسه بیاید و در این رابطه توضیح دهد. بسیاری از اولیا گمان می کردند که این دختر توسط کسی در مدرسه مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته است و انگشت اتهام نیز بسوی خدماتی مدرسه نشانه رفته بود. پدر این دختر با گفتن جمله با آبروی دختر من بازی نکنید، در این جلسه شرکت نکرد و گمان ها به سو ظن تبدیل شد که گفته شده علت این سوظن تحریکات کاربران در شبکه های اجتماعی بوده است. سپس در روز دوشنبه جوانانی ناشناس وارد مدرسه شده و شروع به خراب کردن، شکستن شیشه ها و به آتش کشیدن آن شدند.

پس از معایناتی که بر روی این دختر انجام گرفت مشخص شد که او مورد آزار جنسی قرار نگرفته است اما ممکن است خواسته شوم یا هوس انگیزی از او شده باشد که هنوز مشخص نشده و در حاله ای از ابهام است.
هم اکنون این مدرسه سوخته است و هیچ کلاسی در آن تشکیل نمی شود. البته مدارک دانش آموزان و کتابخانه نیز سوزانده شده است.

بسیاری از کاربران معتقدند که اگر هدف از سوزاندن مدرسه خراب کردن خانه سرایدار مدرسه یا دیگر کارمند بوده است این کار اشتباه بوده چرا که شخص مورد اتهام خدماتی مدرسه بوده است که در شیفت صبح کار می کرده و خانه ای در مدرسه نداشته بود. کاربران عنوان کرده اند که هدف این کار هر چه بوده است چه انتقام و چه ایجاد اغتشاش، در نهایت قربانی بچه های مدرسه هستند که از درس خواندن بازماندند. لازم به ذکر است که با نگاهی به خبرهای منتشر شده در این موضوع می توان مشاهده نمود که در فضای مجازی خبرهای کاملا متفاتی از این موضوع به اشتراک گذاشته می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала