نخست وزیر عراق: بغداد را در اختلافات خود دخالت ندهید

© AP Photo / Stefan Wermuthنخست وزیر عراق: بغداد را در اختلافات خود دخالت ندهید
نخست وزیر عراق: بغداد را در اختلافات خود دخالت ندهید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر عراق حیدر العبادی در مصاحبه با وال استریت گفت:بغداد می خواهد به همکاری دوستانه با دو کشور آمريكا و ايران ادامه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته العبادی تهران و واشنگتن در سالهای اخیر، شرکای اصلی بغداد هستند، حمایت آنها  در درجه اول در مبارزه با گروه تروریستی "داعش". ما خشنود به ارتباط با هر دو کشور هستیم و از حمایت آنها در برابر تروریست استقبال میکنیم،اما لطفا مشکلات خود را به عراق قرار نیاورید. 

العبادی، همچنین در مورد موضوع شبه نظامیان شیعه ملی  که موضوع سوء تفاهم بین بغداد و واشنگتن شد اظهار نظرکرد- وزیر امور خارجه آمریکا رکس تیلرسون پیش از این گفته که گروه های طرفدار ایران باید از عراق خارج شوند. بگزارش یک منبع آگاه در دفتر العبادی بیانیه باعث تعجب شده و تاکید کرد که شبه نظامیان در حال مبارزه مردم عراق هستند.

العبادی گفت:شبه نظامیان نیروی مردم باید تنها به عراق وفادار و نه به نیروهای دیگر وباید فادار به نهادهای عراقی، فرمانده کل قوا، به ارتش و نه احزاب سیاسی و یا هر نیروی دیگر در خارج و یا در داخل عراق.

وی خاطرنشان کرد که در غیر این صورت هرگونه تشکلی غیرقانونی خواهد بود زیرا هیچکس نباید در خارج از نیروهای امنیتی عراق اسلحه حمل کند.

شبه نظامیان شیعه عراق در سال 2016 ایجاد شده برای مقابله با تروریستها رسما بخشی از نیروهای مسلح عراق شد، اما بارها و بارها به اتهام سوء استفاده از قدرت در آزادسازی مناطق سنی نشین عراق از تروریست ها قرار گرفته اند. به طور خاص، اتهامات مطرح شده توسط عربستان سعودی و ترکیه مطرح شد.

در ماه اکتبر، شبه نظامیان در عملیات برای بازگرداندن کنترل بغداد در استان کرکوک شرکت کردند. منابع محلی گفتند که هزاران کرد از کرکوک از ترس آزار و اذیت ، توسط شبه نظامیان شیعه فرارکردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала