کردستان عراق آماده انتقال کنترل مرز ایران به بغداد است

© AP Photo / Khalid Mohammedکردستان عراق آماده انتقال کنترل مرز با ایران به بغداد است
کردستان عراق آماده انتقال کنترل مرز با ایران به بغداد است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق آماده است تا کنترل نقاط مرزی را با ایران به مقامات فدرال در بغداد انتقال دهد.

به گزارش اسپوتنیک، عدنان حامی مینا گفت: مقامات در سلیمانیه نشستی با رئیس وزارت كشور عراق حسین قاسم الاعرجی برگزار کرده اند، در نتیجه تصمیم به باز کردن یک پاسگاه ایست و بازرسی "پرویز خان" در مرز با ایران بود.

لازم به ذکر است که گذرگاه مرزی که در 15 اکتبر بسته شده است، در چند ساعت آینده به طور منظم کار خواهد کرد. مقامات ایرانی پیش از این در روز چهارشنبه، کار بازرسی باشا- مگ را از سر گرفتند.

همانطور که قبلا رسانه های کردی اعبام کردند، تهران ایست بازرسی "پرویز خان"، "الهاق-عمران" و "باشا-مگ" در پاسخ به همه پرسی استقلال و خودمختاری به دلیل پرهیز  مقامات منطقه ای از تحویل کنترل مرزی به دولت مرکزی عراق بسته بود.

همه پرسی در  25 سپتامبر در کردستان عراق برگزار شد. کمیسیون محلی انتخابات عالی اعلام کرد که بیش از 90 درصد از شرکت کنندگان در انتخابات از عراق از استقلال حمایت میکنند. دولت بغداد معتقد است که این همه پرسی نقض قانون اساسی بوده و نتایج آن را به رسمیت نمی شناسد. و کشورهای همسایه عراق، ایران و ترکیه نیز به تایید حکم بغداد آن را غیرقانونی خواندند.


 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала