احتمال لغو قرارداد فروش هواپیما به ایران توسط آمریکا

© AFP 2023 / Eric PiermontСамолет Airbus A 380 на фоне флага компании Boeing
Самолет Airbus A 380 на фоне флага компании Boeing - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اطلاعات بدست آمده از منابع آگاه حاکی از این است که دولت آمریکا قرارداد چند میلیارد دلاری فروش هواپیما ی مسافربری بین شرکت های بوئینگ و ایران ایر را احتمالا لغو خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، واشنگتن فری بیکن نوشت: دولت آمریکا به منظور لغو قرارداد فروش هواپیمای مسافربری بین شرکت هواپیماسازی بوئینگ و شرکت هواپیمایی ایران ایر از طرف اعضای کنگره تحت فشار است.این شبکه خبری نوشت: دولت آمریکا احتمالاً این قرارداد چند میلیارد دلاری میان دو شرکت بوئینگ و ایران ایر را لغو خواهد کرد.
طبق خبرهای رسیده، اعضای کنگره آمریکا مدعی هستند که با فروش این هواپیماهای مسافربری، ایران می تواند نیروهای شبه نظامی را در سرتاسر منطقه جابجا کند.
برخی مقامات آگاه در دولت آمریکا و کنگره این کشور خاطر نشان می کنند که در شرایط کنونی، تصمیم اخیر دولت ترامپ به اِعمال فشارهای اقتصادی بر ایران و بررسی مجدد توافق هسته ای (برجام) باعث تغییر دیدگاه پیرامون این قرارداد شده است.
طبق گفته های این مقامات آگاه، دولت ترامپ به بهانه سوء استفاده ایران از این هواپیماهای تجاری برای مقاصد تروریستی (!) با دیدگاهی به مراتب نقادانه تر این قرارداد فروش را بررسی و احتمالاً لغو خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала