مردم نامرئی در جهان مرئی

© Fotolia / JJ'Studioمردم نامرئی در جهان مرئی
مردم نامرئی در جهان مرئی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک آمار جهانی اعلام کرده در قالب برنامه "ID4D" معلوم شده که تعداد زیادی از کودکان آفریقایی و آسیایی وجود دارند که تولد آنها به ثبت نرسیده.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنگاران جوان بیش از یک میلیارد و صد میلیون نفر در جهان جزو آمار بعلت نداشتن مدرک محسوب نمیشوند. این افراد بعلت نداشتن مدارک رسمی از حق بهداشت و درمان و آموزش نیز محرومند. کارولینا تریولی یکی از مسئولان برنامه تعیین هویت برای توسعه در مورد علل این موضوع و سختی انجام آن گفته بطور مثال ساکنان آمازون برای ارتباط با دولت و برای اینکه تحت پوشش خدمات قرار گیرند مجبور به سفرهای چند روزه هستند.

در کشورهای سومالی، لیبریا و اتیوپی خانواده ها از اهمیت ثبت فرزندانشان بی خبرند.در برخی از کشورها نیز بعلت تبعیض قومیتها مردم آن کشورها که از قومی خاص هستند میترسند خود را ثبت کنند و یا در جوامعی که ثبت کودکان قبل از رسمیت ازدواج مجازاتهایی در پی دارد که از تبعات این کار وحشت دارند.

سازمانهای بین المللی برای شناسایی افراد نامرئی در جهان تلاش میکنند. سازمان طرح بین الملل با برنامه ای بنام " هرکودک حساب میشود" از ده سال گذشته توانسته بیش از 40 میلیون کودک را در 32 کشور جهان ثبت کند. 

ثبت تولد کودکان به جوامع در سازماندهی برنامه های بهداشتی و آموزشی کمک شایانی میکند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала