برده داری در فوتبال

© AP Photo / Gregory Bullبرده داری در فوتبال
برده داری در فوتبال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سال 2013 نوجوان فوتبالیست 16 ساله در بریتانیا دست به خودکشی زد که علت آن را نوعی برده داری در فوتبال مینامند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مشرق بسیاری از نوجوانان فوتبال دوست که عمر خود را وقف این حرفه میکنند در باشگاههای نامی انگلیس و اروپا از این خطر مصون نیستند که اصطلاحا به آن برده داری گفته میشود.

این نوجوانان در پی بلند پروازیهای سرچشمه گرفته از رویای کودکی و تخیل درونی و وسوسه پولهای نجومی در باشگاههای حرفه ای ثبت نام میکنند و بیشتر عمر خود را درون این باشگاهها با هزینه بسیار و بدور از زندگی کودکانه میگذرانند.

در سال 1997 سازمان مردمی انجمن حمایت از کودکان در فوتبال شکل گرفت که به رسیدگی به حفظ قوانین کودکان در فوتبال میپرداخت که بارها توسط مافیای فوتبال بطور نا مرئی مورد تهدید قرارگرفته.

اغلب خودکشیها در نوجوانان در فوتبال بطوری رقم میخورد که این کودکان از سنین کم و تحت شرایط سخت روانه زمین فوتبال شده و با امید و آرزوی شهرت و دریافت پولهای زیاد سالها را در این زمین بدون استفاده از رفتار کامل کودکی و بدون تجربه مهارتهای دیگر زندگی سپری میکنند. و اما این همان علتی است که از سال 2013 تا 2016  105 مورد خودکشی در آکادمیهای فوتبال بریتانیا رقم زده.

در این باشگاهها نه تنها حقوق این کودکان از نظر فیزیکی رعایت نمیشود بلکه عواطف آنها نیز سرکوب شده و باعث میشود این کودکان در اثر پذیرفته نشدن در باشگاهی خاص که تمام این مدت رویای نوجوانی اورا تشکیل داده اتفاقی رخ میدهد که همه را شکه میکند. در رختکن آن کودک 16 ساله نامه ای  پیدا شد که در آن نوشته شده بود "به تشخیص آکادمی تاتنهام شما به تیم جوانان دعوت نشده‌اید. برایتان آرزوی موفقیت می‌کنیم".  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала