سفر وزیر امور خارجه عراق به مسکو

© Flickr / The U.S. Armyسفر وزیر امور خارجه عراق به مسکو
سفر وزیر امور خارجه عراق به مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق قرار است طی سفری به روسیه با وزیر امور خارجه روسیه دیدار کند.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق قرار است در تاریخ 23-25 اکتبر طی سفر کاری با ملاقات وزیرامور خارجه روسیه به بررسی مسائل عراق و سوریه خواهند پرداخت.

بیست و سوم — بیست و پنجم اکتبر، طی سفر کاری وزیر امور خارجه جمهوری عراق به مسکو، در مورد مسائل کمیسیون مشترک روسی-عراق در تجارت، همکاری های اقتصادی و علمی فنی به گفتگو خواهند پرداخت در این مذاکره جعفری با وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف موضوع اصلی توسعه اوضاع در عراق، از جمله در زمینه مرحله نهایی عملیات ضد تروریستی برای از بین بردن داعش هچنین درمورد وضعیت حاکم در اطراف کردستان عراق تحت تاثیر همه پرسی استقلال.

 

وزارت امور خارجه روسیه همچنین یادآور می شود که طرف روسیه «به طور پیوسته در حمایت از اتحاد، حاکمیت و تمامیت ارضی عراق ایستاده است».

 

بر این اساس، ما بغداد و اربیل را برای یافتن راه حل های متقابل قابل قبول از طریق یک گفتگوی سازنده مسئولانه دعوت می کنیم. در مواجهه با طیف گسترده ای از سیاسیون عراق   همواره در راستای حل تمام مشکلات و تضادها از طریق خود مردم عراق با گفت و گو فراگیردر جهت قانون اساسی و با در نظر گرفتن منافع مشروع تمام گروه های قومی و مذهبی جامعه عراق را دنبال میکنیم. 

 

علاوه بر این، لاوروف و جعفری در زمینه تلاش های روسیه در همسایگی عراق برای عادی سازی اوضاع در روی زمین در چارچوب روند پیمان آستانه، از جمله ، از بین بردن کانون های تروریسم بین المللی و افراط گرایی، و همچنین ایجاد یک بستر برای حل و فصل  بحران سوریه بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت ملل متحد گفتگو خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала