بازتاب گسترده ماجرای قتل پسربچه 2 ساله در شبکه های اجتماعی +عکس،ویدئو

© Fotolia / Sdecoretبازتاب گسترده ماجرای قتل پسربچه 2 ساله در شبکه های اجتماعی +عکس،ویدئو
بازتاب گسترده ماجرای قتل پسربچه 2 ساله در شبکه های اجتماعی +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قتل اهورا پسربچه 2 ساله توسط ناپدری (همسر صیغه ای مادر) خود در شبکه های مجازی انعکاس گسترده ای داشت.

به گزارش اسپوتنیک، خبر قتل "اهورا" در شهر رشت که تنها 2 سال داشت، بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را به واکنش واداشت. در خبرهای مربوط به وی شنیده شد که ناپدری او تنها او را نکشته است بلکه ابتدا به او تجاوز کرد و سپس او را به قتل رسانیده است.

به کودکان تجاوز نکنید راه نجات کجاست؟ به کجا پناه بریم از این همه بوی گند؟ تا چه وقت کلاه سرِ خودمان می‌گذاریم؟ تا کِی قرار است بگوییم بعضی‌ها ذات‌شان خراب است؟ تا کِی فرافکنی؟ صادق باشیم و بگوییم جامعه را گند و گُه گرفته است. همه مقصریم. منِ پدر، شمایِ مادر، برادر، خواهر، شمای حاکم. همه و همه مقصریم. بگوییم مگر می‌شود این همه ذات خراب؟ از کجا آمده‌اند؟ این همه آمار تجاوز پدر به دختر از کجا آمده است؟ این همه تجاوز به کودکان از کجا آمده است؟ بس است دیگر. کمی ریشه‌ای نگاه کنید و بجای راه‌حل‌های سطحی و کینه‌توزانه فکری اساسی کنیم. هم من هم شما بالادست حاکم. خسته شدیم آنقدر تعفن استشمام کردیم. می‌ترسیم دیگر از برادر خود. از تنها گذاشتن فرزندان‌مان دیگر وحشت داریم. این همه اعدام شدند چه شد؟ جنایت کم شد؟ تجاوز کم شد؟ نه تنها کم نشد بلکه هر روز هم بیشتر می‌شود. بدبختانه آنقدر پروپاگاندای‌تان هم زیاد است وقتی حرفی را هم می‌زنیم برچسب مخالف می‌خوریم.. برای مشاهده کلیپهای بیشتر فالو کنید↙️↙️ @ASHKE_mahtabb @ASHKE_mahtabb @ASHKE_mahtabb @ASHKE_mahtabb. #اهورا#اهورا_قاسمی#تجاوز#وحشیگری#گیلان_تسلیت#ایران_تسلیت#همه_ما_مقصریم#آتنا#بنیتا#ستایش#انسان#انسانیت#وجدان#انصاف#حیوان#فداکاری#دوستی#کلیپ#فیلم#ویدئو#همزیستی#همگرایی #خشونت #تجاوز #اعدام #کودک #کودکان #کودکی #اهورا_قاسمی

Публикация от 💕💕SINA💕💕 (@ashke_mahtabb) Окт 18 2017 в 2:15 PDT

سئوال مهمی که این روزها در شبکه های اجتماعی مطرح است این است که مقصر واقعی این اتفاق چه کسی بوده است. عده ای بر این عقیده اند که مقصر اصلی مادر این کودک است که چنین شخصی را به زندگی خود راه داده است و وسواس و حساسیتی برای انتخاب همسر که بعنوان ناپدری قرار است با کودک او معاشرت کند به خرج نداده است. عده ای دیگر نیز معتقدند که مادر بی گناه است چرا که به گفته خود او روابط اهورا و ناپدری خود بسیار صمیمانه بوده است و مقصر اصلی تنها ناپدری شیطان صفت اوست. به گفته پدر واقعی اهورا، او به مدت 2 ماه از فرزند خود بی خبر بوده است و اجازه دیدار با کودک خود را به او نمی دادند. دسته سوم از کاربران عنوان کردند که پدر او باید نگران کودک خود می شده و در صورت محرومیت از دیدار او باید رسما شکایت می کرده است. آنان معتقدند که پدر واقعی او باید حزانت اهورا را قبول می کرده است تا مادر او به دلیل مشکلات مالی به سر کار نرود. شاید اگر مادر این کودک کنار او می بود هرگز این اتفاق نمی افتاد.

در این میان هنرمندان فارغ از هر گونه قضاوت به همدردی با پدر و مادر واقعی اهورا کردند و اینگونه فجایع را عمیقا مورد انتقاد قرار دادند و محکوم کرده اند.
همچنین مردم رشت طی اعتراضی که روبروی دادگستری "خمام" رشت داشتند از مسئولان خواستند تا مادر اهورا را نیز در کنار ناپدری او مجازات کنند.

با توجه به مطالب گفته شده در شبکه های اجتماعی که مقعد کودک آغشته به خون بوده است اما دادستان رشت اعلام کرده است که پزشکی قانونی تجاوز را تایید نکرده و علت مرگ اهورا را ضربه مغزی اعلام کرده است.

#اهورا

Публикация от ʍɨss ƒムイɨ🍃🌸 (@fatemeh_salmani17) Окт 18 2017 в 12:38 PDT

همچنین دادستان رشت عنوان کرده است که هیچ گونه مصرف مواد مخدر یا نوشیدنی الکلی در هنگام قتل تایید نشده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала