گزارش و تحلیل

سناریوی جایگزین ایران در صورت خروج آمریکا از برجام

CC0 / / Middle East
Middle East - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فراز و فرود توافق هسته‌ای به نقطه‌ای رسیده است که باید پرسید آیا آمریکا از آن خارج خواهد شد و در صورت خروج ایالات متحده از برجام آیا ایران به عنوان برنامه جایگزین سناریویی را آماده به اجرا دارد یا خیر و هر یک این احتمالات چه تبعاتی را برای طرفین به همراه خواهد داشت؟

خبرگزاری اسپوتنیک- حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر امورخارجه ایران درگفتگو با اسپوتنیک در خصوص برنامه جایگزین ایران در صورت احتمال خروج آمریکا از برنامه توافق هسته ای به نام برجام گفت: بی شک جمهوری اسلامی ایران سناریویی کاملا حساب شده در صورت خروج ایالات متحده از توافق هسته ای ایران دارد. آقای ترامپ فردی غیر قابل پیش بینی و غیر قابل محاسبه است و به همین دلیل نیز ایران آمادگی کامل دارد تا در چنین مسئله مهم و راهبردی برای کشور با هرگونه احتمالی مقابله نماید.
شیخ الاسلام افزود، با توجه به اهمیتی که برجام برای امنیت جمهوری اسلامی ایران، امنیت منطقه و امنیت بین الملل دارد، بنابراین ایران آمادگی هرگونه تصمیمی پیرامون این مسئله را دارد. ایشان به خوبی می دادند که ایران تعهدات خود را در برجام تا به امروز نقض نکرده و نخواهد کرد همانطور که این مسئله هر نود روز یکباراز سوی تیم رئیس‌جمهور مورد بررسی قرار می گیرد و صداقت ایران محرز است، مگر اینکه خود آمریکا تعهدات برجام را نقض نماید.
حسین شیخ الاسلام در خصوص احتمال وقوع جنگ و یا بروز مناقشات با ایران و یا در منطقه به اسپوتنیک گفت: چنین احتمالی قطعا به وقوع نخواهد پیوست، یعنی ترامپ هرکاری کند منجر به جنگ و مناقشه برای ایران نخواهد شد. متحدان و همپیمانان ایران در منطقه مشخص هستند قدرت ایران نیز مشخص است و وضعیت شکست خورده طرف مقابل ایران در منطقه نیز مشخص است. طرف مقابل ایران هر کشوری که می خواهد باشد به هیچ وجه توانایی مقابله با ما را در منطقه ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала