گزارش و تحلیل

داغ کردن پستان دختران با اتو

© Fotolia / Daniel Ernstداغ کردن پستان دختران با اتو
داغ کردن پستان دختران با اتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه مصری "نون بوست"، مادران کامرون با وسایل قرون وسطی سعی می کنند نگذارند تا سینه دخترانشان بزرگ شود.

مادران آفریقایی می خواهند در مراحل اولیه بلوغ جلو بزرگ شدن سینه دخترانشان را بگیرند. این عمل با اتو کردن لباس شباهت دارد منتها اتو سنگی است. سازمان ملل متحد این اقدام غیر انسانی را نادیده می گیرد و تا به حال 4 میلیون دختر دستخوش این عمل شده اند.

سالی یک باکره برای شاه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سالی یک باکره برای شاه
"اتو کردن" یا "پهن کردن" سینه یک از رایج ترین عمل ها در آفریقای مرکزی است و جامعه جهانی فقط 10 سال پیش از این رویه مطلع شده است. چگونگی پیدایش تاریخی و اهمیت اجتماعی — فرهنگی و موجودیت ریشه های مذهبی و اجتماعی آن در آداب و رسوم جوامع آفریقای مرکزی هنوز معلوم نیست.

در 2006 انجمن همکاری بین المللی آلمان GIZ و سازمان غیر دولتی کانادا RENATA ضمن پرسش از پنج هزار دختر و زن از 10 تا 82 ساله در کامرون با جمعیت 23 میلیون نفر روشن کردند که 25 درصدشان دستخوش عمل "اتو کردن" شده بودند و دربرخی نواحی جنوب شرقی کامرون این شاخص تا 53 درصد می رسید.

به اطلاع "ایندپندنت" این پدیده در کامرون، توگو، چاد، کنگو و دیگر کشورهای آفریقای غربی و مرکزی و حتی در جمعیت کامرونی ساکن انگلیس رایج است.

مادران معتقدند که پس از این عمل سینه دخترشان شبیه سینه مرد شده و از این پس دختران از خطر تجاوز جنسی مردان در امان خواهند ماند. پزشکان می گویند که این عمل می تواند موجب بروز سطان غدد شیری، سفت شدن بافت سینه و بوجود آمدن ورم های متفاوت شود، اما این امر مایه تعجب است که بر اثر این اقدام رشد طبیعی پستان قطع نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала