سوژه شدن رانندگی بانوان به دنبال دیگر تحولات اجتماعی در عربستان سعودی +عکس

© AP Photo / Hasan Jamaliسوژه شدن رانندگی بانوان به دنبال دیگر تحولات اجتماعی در عربستان سعودی +عکس
سوژه شدن رانندگی بانوان به دنبال دیگر تحولات اجتماعی در عربستان سعودی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تغییرات اخیر در عربستان سعودی سوژه های زیادی را در شبکه های اجتماعی به وجود آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، تصاویری از حواشی تغییرات و تحولات در عربستان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که با استقبال بسیاری از کاربران روبرو شده است.


یکی از این تصاویر سلفی جوان عربستانی با مادر خود می باشد که در حال آموزش رانندگی به اوست.
حال و هوای این تصویر و لبخند از ته دل این جوان، بسیاری از کاربران را به وجد آورده است.

پادشاه #عربستان اجازه رانندگی برای زنان را صادر کرد بعد از اجازه یافتن #زنان_عربستان برای ورود به استادیوم ورزشی ٬ اینبار پادشاه عربستان اجازه رانندگی برای زنان را صادر کرد. #سند۲۰۳۰ رسانه های دولتی عربستان روز سه شنبه چهارم مهرماه اعلام کردند، با صدور حکمی از جانب #سلمان_بن_عبدالعزیز، پادشاه این کشور، زنان عربستانی از حق رانندگی برخوردار شدند. عربستان تنها کشور جهان بود که در آن زنان حق رانندگی نداشتند. به گزارش خبرگزاری فرانسه،این قانون از ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ قابل اجرا خواهد بود. طی سال های اخیر موضوع ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان یکی از مسایل چالش برانگیز در این کشور بود و طی این مدت تلاش زنان برای نادیده گرفتن این ممنوعیت بارها خبرساز شده بود. گفته می شود، حکم پادشاه عربستان می تواند نارضایتی روحانیون محافظه کار را درپی داشته باشد. خبرگزاری رسمی عربستان می گوید، براساس حکم پادشاه زنان همانند مردان می توانند صاحب گواهینامه رانندگی شوند. در حالی خبر لغو ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان منتشر شده است که در روز های اخیر و در جریان جشن ملی عربستان زنان اجازه یافتند برای نخستین بار به استادیوم ورزشی بروند و در خیابان ها در جشن پایکوبی مشارکت کنند. خبرگزاری فرانسه حضور زنان در جشن ملی این کشور را در تاریخ عربستان بی سابقه دانسته است. گفته می شود، این مجوزدر راستای اجرای «سند ۲۰۳۰ » برای اصلاحات اقتصادی و اجتماعی صورت گرفته است. در سال ۱۳۹۲، بیش از ۶۰ شهروند زن عربستانی در اقدامی اعتراض‌آمیز به ممنوعیت رانندگی زنان، سوار بر خودرو شده و رانندگی کردند. منال شریف، از کنشگران حقوق زنان، نخستین شهروند زن سعودی بود که در سال ۱۳۹۰ در اقدامی اعتراضی پشت فرمان نشست. لینک خبر: https://www.facebook.com/Iranian.N.A/photos/a.537107159722894.1073741828.528793910554219/1148943631872574/?type=3&theater

Публикация от Ahmad Sarraji (@ahmad_sarraji) Сен 27 2017 в 4:15 PDT

تا چندی پیش در کشور عربستان، زنان از ابتدایی ترین حقوق خود محروم بودند اما حالا می توانند رانندگی کنند. لبخند این جوان و مادر او حرف های زیادی را در خود نهفته دارد.
گفته شده است که عربستان آخرین کشوری بوده است که قانون منع رانندگی برای زنان در آن وجود داشته است.

تحول دیگری که در عربستان صورت گرفته است آزادی زنان برای ورود به استادیوم های ورزشی است که به نوبه خود قدم بزرگی در مدرنیزه شدن این کشور دارد.
بسیاری از کاربران با استقبال از این تصویر عنوان کردند که تحولات اخیر عربستان برای همه مردم فارغ از جنسیت و ملیت خوشایند بوده است و مردم ایران نیز همراه با آنان لبخند می زنند و شادی می کنند.
کاربران بسیاری آرزو کردند که دیگر در هیچ کجای جهان شاهد محرومیت بانوان از حقوق خود نباشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала