از آن هنگام كه عربستان ممنوعيت رانندگى را براى زنان لغو نموده ، شركتهاى خودروساز جهانى سريعا جهت جذب اين ٩ ميليون مشترى احتمالى جديد وارد عمل شدند.
به گزارش اسپوتنيك و نقل از تسنيم، اين قانون جديد در شبكه هاى اجتماعى عربستان مخالفان و موافقان زيادى را داشته و شركتهاى خودروسازى در اين ميان قصد دارند با جلب نظر رانندگان جديد زن مشتريان جديدى را براى خود پيدا كنند.
و اين در حاليست كه شركتهاى مختلف با تبليغات جذاب قصد دارند مشتريان را بسوى برندهايى همچون فورد، لندروور و جگوار و يا فورد و مينى بكشانند. در ميان اين تبليغات تصوير چشمان يك زن در آينه بغل خودرو كه با پس زمينه اى مشكى نوشته: "به صندلى راننده خوش آمديد" و يا انتشار خودروى مدل مستنگ زرد رنگ در توئيتى خودرويى رويايى براى اعضاى كمپين دفاع از حقوق زنان توصيف شده ديده ميشود.
اقدام پادشاه عربستان بخشى از تلاشى براى نوسازى و رونق اقتصادى اين كشور و وابستگى آن به نفت است كه به گفته تحليلگران اين تغيير احتمالا تا سال ٢٠٣٠ حدود ٩٠ ميليارد دلار به توليد اقتصاد عربستان كمك خواهد كرد.