رویت شی نورانی در آسمان ایران آزمایش موشک بالستیک توپول روسیه بود

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationИспытательный пуск межконтинентальной баллистической ракеты "Тополь"
Испытательный пуск межконтинентальной баллистической ракеты Тополь - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ایران اعلام کرد شی نورانی در آسمان این کشور در شب گذشته مربوط به آزمایش موشک بالستیک آر اس ـ 12 ام (توپول) روسیه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی رویت شی نورانی در آسمان برخی از نقاط ایران امیر سرتیپ دوم علیرضا الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۹:۰۰ دیروز بر اساس گزارش پست های دیده بانی شبکه پدافند هوایی و همچنین گزارش های مردمی رویت یک شی نورانی در آسمان کشور واصل شد و قرارگاه پدافند هوایی بر اساس ماموریت خود آمادگی لازم برای مقابله و حتی درگیری با این شی نورانی را ایجاد کرد.
امیر الهامی در ادامه گفت:بررسی های دقیق و کارشناسی پدافند نشان داد که رویت این شی نورانی مربوط به موشک بالستیک آر اس ـ 12 ام (توپول) روسیه با برد ۱۰۰۰ کیلومتر بوده است که از میدان تیری در شمال دریای خزرشلیک ودر محلی به نام ساری شاگان قزاقستان فرود آمده است.

وی افزود:مسیر پروازی این موشک از آسمان ایران نبوده است و به خاطر ارتفاع بسیار بالای پرواز و ساعت شلیک آن از برخی از نقاط ایران مانند بیرجند، طبس، یزد، اراک، شیراز، و تهران قابل مشاهده بوده است.

https://t.co/DMHWzGgjVp

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала