هر گونه حرکت اشتباه در توافق هسته ای با واکنش ایران مواجه خواهد شد

© AFP 2023 / Iranian Supreme Leader's Websiteهر گونه حرکت اشتباه در توافق هسته ای با واکنش ایران مواجه خواهد شد
هر گونه حرکت اشتباه در توافق هسته ای با واکنش ایران مواجه خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله خامنه ای اعلام کرد: ایران به هر گامی اشتباه در رابطه با برجام پاسخ خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، آیت الله خامنه ای اعلام کرد: ایران به هر گامی اشتباه در رابطه با برجام پاسخ خواهد داد.

آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سابقه سردمداران نظام سلطه به ویژه آمریکا و دنباله روهای آن در ایجاد ناامنی در ایران، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با وجود همه اقدامات و حرکات شرارت آمیزی که برای سلب امنیت از کشور در طول 38 سال گذشته انجام شد، اما سازمان‌های مسلح از جمله نیروی انتظامی و جوانان مؤمن، با کمال رشادت و قدرت ایستادند و از امنیت کشور دفاع کردند.

او همچنین افزود: مسئولان کشور به این نتیجه رسیدند که مذاکره کنند و از بخشی از حق خود نیز صرف‌نظر کنند تا تحریم‌ها برداشته شود اما امروز می‌بینیم علی‌رغم همه قرارها و تعهدها و بحث‌های فراوان در مذاکرات، برخورد آمریکا با این مذاکرات و نتیجه آن، کاملاً ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگویانه است.

پیش از این، ایالات متحده 18 سازمان و فرد را به لیست تحریم های مربوط به برنامه موشکی ایران اضافه کرد. تهران تحریم های واشنگتن را محکوم کرده و از تحریم های متقابل علیه افراد و شرکت های آمریکایی سخن گفت. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، گفت که اگر ایالات متحده همچنان به گسترش تحریم ها ادامه دهد، می تواند از توافق بر جام خارج شود. همچنین، مجلس ایران یک لایحه را برای اختصاص 520 میلیون دلار برای توسعه برنامه موشکی خود به عنوان پاسخ به تحریم های ایالات متحده تصویب کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала