گزارش و تحلیل

سازمان بهداشت جهانی مشروبخوارترین کشور جهان را اعلام کرد

© AP Photo / Marc Kleine-KleffmannДевушки во время открытия фестиваля Октоберфест в Мюнхене
Девушки во время открытия фестиваля Октоберфест в Мюнхене - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه اینترنتی "لنتا رو"، بنا به داده های سازمان بهداشت جهانی، لیتوانی جمهوری سابق شوروی واقع در کرانه دریای بالتیک رکورددار مصرف الکل در جهان در 2016 سال شده است و اهالی آن به صورت میانگین سرانه 16 لیتر الکل خالص در سال می خورند.

مطابق این شاخص لیتوانی مشروبخوارترین کشور اروپا و جهان در سال 2016 شناخته شده است.
در حال حاضر در لیتوانی حدود 3 میلیون نفر بسر میبرند از این میان 36 درصد الکل می خورند. شاخص پیشین لیتوانی 13 لیتر اتانول بود (سازمان بهداشت جهانی هر 5 سال یک بار این پژوهش را انجام می دهد)، که حالا افزایش یک چهارم مصرف الکل را نشان داده است.

سازمان کنترل مصرف مواد خوراکی روسیه "روس پاتربنادزور" حساب کرد که اکنون روس ها در مقایسه با 2009 به میزان یک سوم کمتر الکل می خورند. حالا مصرف سرانه میانگین الکل در روسیه کمتر از 10 لیتر است و اما 6 سال پیش 15 لیتر بود.

در سال 2016 سازمان Euromonitor درجه بندی مصرف الکل در کشورهای جهان را منتشر کرد. معیار این درجه بندی مصرف الکل در هفته به پرس بود. یک پرس معادل 10 گرام الکل خالص است. مطابق این درجه بندی لیتوانی جای اول خود را از دست داد و کره جنوبی با 13.7 پرس در هفته آنرا اشغال کرد. جای دوم (6.3 پرس) نصیب روسیه شد و جای سوم (5.4 پرس) به فیلیپین تعلق گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала