زنان ایران و روسیه تجربیات خود را به اشتراک می گذارند!

© Sputnikزنان ایران و روسیه تجربیات خود را به اشتراک می گذارند!
زنان ایران و روسیه تجربیات خود را به اشتراک می گذارند! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخستین دور گفتگوی ایران و روسیه در حوزه زن و خانواده، با عنوان " تجربه روسیه و ایران " از روز دوشنبه 11 سپتامبر به مدت سه روز در مسکو آغاز گردید.

خبرگزاری اسپوتنیک- در روز اول نشست بررسی نقش زنان دو کشور در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی و تبادل تجربیات در زمینه خانواده، مادر و کودک، دستور کار روز نخست این نشست است. در این سفر سه روزه هیات بانوان ایرانی به مسکو با برگزاری دیدارهایی با مسئولین عرصه بانوان در روسیه ادامه خواهد یافت.
در این اجلاس سه روزه قرار است ضمن بررسی"سند راهبردی حقوق زن " ، تفاهم نامه همکاری میان دو کشور نیز به امضا برسد.
بازدید هیات ایرانی از دوما، دیدار با نمایندگان پارلمان روسیه و برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع زن و خانواده از دیگر برنامه های این همایش است.
در مجموع این دیدارها که به میزبانی بنیاد قداست مادری روسیه و همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تالار اجتماعی مسکو برگزار می گردد، شخصیت های فعال زنان از جمله معاون دوما و رئیس کمسیون زنان و خانواده در شورای فدراسیون (سنا) نیز مشارکت دارند.
در نشست «تجارب ایران و روسیه در زمینه نقش زنان در حوزه های اجتماعی و فرهنگی»، اعضای هیات ایرانی از جمله نمایندگان ریاست جمهوری و وزارت کشور با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور یافتند.
ایران و روسیه افزون بر دارا بودن سطح بالای مناسبات سیاسی دوجانبه و منطقه ای و اقتصادی رو به پیشرفت در بخش های علمی، اجتماعی، گفت گوی ادیان و همکاری های فرهنگی و همچنین روابط سازمان های مردم نهاد دارای تعاملات رو به رشد هستند.
هیات ایرانی با حضور شخصیت های فعال زنان از جمله صدیقه حجازی مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دیدار با معاون دوما و رئیس کمسیون زنان و خانواده در شورای فدراسیون (سنا) روسیه خواهد رفت.
این دیدارها با هدف بررسی چگونگی هم افزایی زنان و خانواده در حوزه تربیت نسل آینده، استفاده از فرهنگ و سنن بومی و ملی، ارزش های دینی و همکاری های گسترده تر بین دو کشور در بخش های اجتماعی مرتبط صورت می پذیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала