جزییات تازه درباره شهید حججی

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaماجرای شهادت در شمال منطقه تنف سوریه روی داد جایی که می توان گفت منطقه ای صاف و مسطح بوده است.
ماجرای شهادت در شمال منطقه تنف سوریه روی داد جایی که می توان گفت منطقه ای صاف و مسطح بوده است. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماجرای شهادت در شمال منطقه تنف سوریه روی داد جایی که می توان گفت منطقه ای صاف و مسطح بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، ماجرای شهادت در شمال منطقه تنف سوریه روی داد جایی که می توان گفت منطقه ای صاف و مسطح بوده است، رزمندگان واحد سیدالشهدا که جمعی عراقی به همراه تعداد کمی ایرانی که عددشان نه ۴۰ نفر که حدود ۲۰۰ نفر بوده ، وظیفه داشتند برای بر هم زدن طرح امنیتی امریکا در طول مرزهای شرقی سوریه — همان ایجاد منطقه قرق از مرزهای اردن تا مرزهای ترکیه — را بر هم بزنند.

البته مجموعه رزمندگانی که از جنوب تا شمال این "نوار قرق" درگیر بوده اند هزاران نفر می شوند که عمدتا یگان های ارتش سوریه هستند و این تعداد حدود ۲۰۰ نفر مربوط به منطقه شمالی تنف بوده است.

این عملیات در حد فاصل ۳ تا حدود ۶ صبح صورت گرفت و در واقع جنگی سخت در گرفت که در نتیجه حدود چهل نفر نیروهای رزمنده شهید و بیش از سی نفر از نیروهای داعش کشته شده اند.

در این ماجرا دو نفر نیروی ایرانی از جمله یکی از فرماندهان ارزشمند — سردار محمد قمی — به شهادت رسیدند و محسن حججی نیز ابتدا به اسارت در آمده و فردای آن روز در منطقه الولید عراق — واقع در بیابان های جنوب الانبار — که هنوز بخش اعظم آن در سیطره داعش می باشد به شهادت رسید.

شهید حججی در این ماجرا به همان گونه ای که مشهور شده به شهادت رسیده است یعنی سرش از قفا بریده شد بله در این بین فیلمی پخش شده که مربوط به شهید حججی نیست و اینکه در فضای پر حرارت مجازی فیلمی پخش شود و به شهید حججی نسبت داده شود ربطی به نظام و سپاه ندارد.

در این عملیات داعش از ماشین های انفجاری و عوامل انتحاری استفاده کرده بود، شهید قمی دلاوری بسیاری به خرج داد و مانع شهادت جمع کثیری می شود و ان گونه که رزمندگان این صحنه می گویند اگر تدبیر و دلاوری او نبود تعداد شهدا به بیش از ۱۰۰ نفر می رسید.

در روز یکشنبه مورد اشاره دو ایرانی دیگر در مناطق اطراف تدمر شهید شده اند که ربطی به قضیه مورد اشاره در تنف نداشته است علی ای حال تعداد شهدای ایرانی در این روز فقط چهار نفر بوده است ؛ دو نفر در تدمر و دو در تنف.

شهید حججی در منطقه الولید عراق بعد از شهادت مثله شده و در جریان تبادل جسد فقط نیمی از او شامل دو پا و قسمتی از نیم تنه تحویل شده و از سینه به بالا یعنی سر ، سینه و دست هایش تحویل نشده و در منطقه تحت تصرف داعش در الولید عراق باقی مانده است.

در این رابطه امر دایر بوده بین تشییع همین نیمه یا به تاخیر انداختن تشییع تا الحاق بقیه اجزاء بدن شهید یعنی پس از ازادی منطقه الولید که به زودی انجام می شود.

خانواده شهید حججی امر را موکول به تصمیم مسئولین ذی ربط ایرانی کرده و انان برای تشییع کامل تاخیر را ترجیح داده اند. پدر و مادر شهید در جریان سفر اخیرشان به سوریه این نظر را درست تر دانسته اند و با رغبت آن را پذیرفته اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала