بازی اینترنتی مرگبار به آسیا هم رسید +عکس،ویدئو

© AFP 2023 / Guillermo Legariaبازی اینترنتی مرگبار به آسیا هم رسید +عکس،ویدئو
بازی اینترنتی مرگبار به آسیا هم رسید +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازی یا چالش مرگبار نهنگ آبی به آسیا هم رسید.

به گزارش اسپوتنیک، کلیپ هایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد چالشی که به "نهنگ آبی" معروف است و نوجوانان را به کام مرگ می کشاند به کشورهای آسیایی هم رسیده است.
این چالش توسط گروه هایی مدیریت می شود و باعث می شود تا قدم به قدم و بوسیله بازی نوجوان خود را از بلندی به پایین بیندازد.

… بازی (چالش)خطرناک و مهلک " نهنگ آبی ". مراقب کودکان و نوجوان خود باشید… این چالش که در روسیه باب شده و به تازگی گویا به ایران هم رسوخ کرده بدین صورته که بازیگردانان این چالش به روشی از کودکان و نوجوانان با جملات تحریک آمیز و اساطیری دعوت بعمل میارن که وارد یک بازی بشن و از اونایی که آگاهی کمتری به موبایل دارن میخوان که لوکیشن رو روشن کنن ؛ بعد از گذشتن چند مرحله از بازی ، شروع به تهدید کودک میکنن و از طریق لوکیشن هی نشانی هایی مبنی بر نزدیک بودن به اون شخص میدن و مجبور به ادامه بازیش میکنن و در نهایت کودک از همه جا بیخبر رو بعد از ۵۰ مرحله ی سخت و عذاب آور بازی ، مجبور میکنن که خود کشی کنه!!! در ادامه قسمت هایی از مطالب یک سایت رو هم میزارم براتون: گروهی که این چالش اینترنتی را مدیریت می کنند به مدت ۵۰ روز از مخاطبان نوجوانان می خواهند تا روزانه کاری را که از آنها خواسته شده است را انجام دهند و در پایان، عکسی از تکلیف خود را بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند. مرحله نخست این چالش کشیدن یک نهنگ آبی روی دست است. خودزنی، حک شکل و شماره با چاقو بر ساعد، تماشای فیلم های وحشت آور، حاضر شدن در اماکن، سازه ها و بلندی های خطرناک برای گرفتن عکس سلفی و بیدار شدن در ساعات نامعمول بخش هایی از این چالش است که هر روز و رفته رفته سخت تر و سخت تر می شود و در پایان پنجاهمین روز از نوجوانی که «بازی» را شروع کرده، خواسته می شود تا خودکشی کند. حادثه ای که در آن نوجوانی خود را به زیر قطار انداخت و یا دختری به نام یولیا کونستانینوا، ۱۵ ساله که خود را از پشت بام ساختمانی ۱۴ طبقه به پایین افکند به گروه گردانندۀ بازی نهنگ آبی نسبت داده می شود.

Публикация от اِچ جِی نویس (@hj.nevis) Сен 3 2017 в 7:42 PDT

: اون دسته از رفقایی که ناراحتی روحی دارن بخونن ولی نگاه نکن چون به شدت دلخراش و ناراحت کنندست. این مسئله جدید به شدت جدیه ؛ مخصوصا برای اون عده افرادی که نوجوان تو خونه و خانواده دارن: داستان از این قرارِ که یه تیم روسی چند سال پیش یه بازی آنلاین ساختن به اسم نهنگ آبی. این بازی طرز کارش اینجوریه که نوجوان ها با سن خیلی پایین رو جذب میکنه و فرآیند بازی توی پنجاه روز تکمیل میشه. این تیم روسی سوژه های توی بازی یا همون نوجوان هارو با یه سری تکنیک های روانشناسی مجبور به کارهای وحشتناکی میکنن. مثل کشیدن عمیق شکل نهنگ آبی با چاقو روی ساعدشون و خودزنی و از همین کارها تا اینکه به مرحله آخر که میرسن اون جانوران مجازی اونها رو مجبور به پریدن از بالای ساختمون میکنن. تا الان نزدیک به سیصد نفر به وسیله همین افراد و بازی خودکشی کردن و کشته شدن. طی آخرین آمار این بازی تو ایران چندین بار دانلود شده و داره کم کم فراگیر میشه و این مسئله به شدت خطرناک و مشکل ساز و داغدار میکنه خیلی از آدم ها رو به خاطر جنون و خباثت یک عده جانور مجازی. دو نکته رو لازم میدونم بگم خدمتتون ، اینکه ازتون خواهش میکنم هر روز گوشی افراد کوچیک تر خانواده رو بررسی کنین و مراقب رفتار های مشکوکشون باشین. اگه دیدین که خیلی گوشه گیر شده و سعی میکنه بدنش رو بپوشونه و همچین چیزی تو گوشیشون وجود داره ، شده حتی گوشیشو بشکنین و یا حتی برخورد جدی باهشون بکنین و جدی باهاشون صحبت کنین که از اون حالت خلسه دربیان. شکستن یه گوشی چند صد تومنی میارزه به از بین رفتن جون یه نوجوان. این مسئله واقعا جدیه که انقدر تاکید میکنم. دومم اینکه این فیلم تو ادامه یه آقای محترمی صحبت میکنه که هم در مورد این بازی و روش های بهتر مقابله با اون صحبت میکنه که به خاطر محدودیت زمانی اینستاگرام نمیشه کامل گذاشتش. اگه خواستین میتونین به تلگرام من پیام بدین که بفرستم براتون. اسم کاربری تلگرامم: @seyed_morteza_kamali #نهنگ_آبی

Публикация от @seyed_morteza_kamali Сен 3 2017 в 12:31 PDT

طراحی این چالش به گونه است که در ابتدا با ایجاد حس کنجکاوی و تهدید نوجوان را وادار به وارد شدن به این بازی می کنند و از او خواسته می شود تا با انجام کارهای سخت توانایی خود را نشان دهد. همچنین او باید لوکیشن خود را روشن کند. مراحل اولیه این بازی کشیدن نهنگ بر روی دست با چاقو و یا سلفی گرفتن در بلندی می باشد اما قدم به قدم ماموریت ها و تمرینات سخت تر شده و در نهایت از او خواسته می شود تا خود را از یک بلندی به پایین پرتاب کند.

پلیس روسیه درباره خودکشی های ناشی از یک چالش اینترنتی موسوم به #نهنگ_آبی در این کشور تحقیق بعمل می آورد؛ این چالش از نوجوانان می خواهد تا به زندگی خود پایان دهند.گروهی که این چالش اینترنتی را مدیریت می کنند به مدت ۵۰ روز از مخاطبان نوجوانان می خواهند تا روزانه کاری را که از آنها خواسته شده است را انجام دهند و در پایان، عکسی از تکلیف خود را بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند. مرحله نخست این چالش کشیدن یک نهنگ آبی روی دست است. خودزنی، حک شکل و شماره با چاقو بر ساعد، تماشای فیلم های وحشت آور، حاضر شدن در اماکن، سازه ها و بلندی های خطرناک برای گرفتن عکس سلفی و بیدار شدن در ساعات نامعمول بخش هایی از این چالش است که هر روز و رفته رفته سخت تر و سخت تر می شود و در پایان پنجاهمین روز از نوجوانی که «بازی» را شروع کرده، خواسته می شود تا #خودکشی کند. حادثه ای که در آن نوجوانی خود را به زیر قطار انداخت و یا دختری به نام یولیا کونستانینوا، ۱۵ ساله که خود را از پشت بام ساختمانی ۱۴ طبقه به پایین افکند به گروه گردانندۀ بازی #نهنگ_آبی نسبت داده می شود.#ویکیپدیا

Публикация от paria (@paria.hosni) Сен 3 2017 в 1:54 PDT

این بازی تا کنون در بسیاری از کشورهای اروپایی جان صدها نفر از نوجوانان را گرفته است و اکنون به آسیا رسیده است.

بسیاری از روانشناسان از مردم خواسته اند تا مراقب ارتباطات و سلامت روحی فرزندان خود باشند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала