گزارش و تحلیل

ترفندهای کاخ سفید برای «اثبات» نقض برجام توسط ایران!!

© Fotolia / AndreykrБелый дом в Вашингтоне
Белый дом в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت ترامپ، تمامی راه های ممکن برای محکومیت ایران به نقص برجام را امتحان می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله گاردین در روز سه شنبه، افسران اطلاعاتی آمریکا توسط کاخ سفید تحت فشار قرار گرفته اند. دفتر بیضی کاخ سفید آنها را برای پیدا کردن شواهدی مبنی بر نقض توافقنامه هسته ای 2015 توسط ایران وادار می کند. چنین طرحی پیش از این نیز در ارتباط با عراق مورد استفاده قرار گرفته بود، زمانی که بر اساس شواهد دروغین با جعلی سازی خبر "وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق"، نیروهای آمریکایی به عراق حمله کردند.
این روزنامه به بررسی اظهارات ند پرایس، تحلیلگر سابق سازمان سیا همچنین به عنوان نماینده شورای امنیت ملی و دستیار ویژه اوباما باراک می پردازد.
وی در سخنان خود اظهار نمود که همکارانش توسط دولت ترامپ تحت فشار قرار گرفته اند: "آنها می گویند که این سناریو را دارند دوباره تجربه می کنند، دوباره همه چیز تکرار می شود".
گفتنی است، دونالد ترامپ مخالف شدید توافق هسته ای برجام با ایران است. وی برجام را به عنوان "بدترین معامله در تاریخ" نامید. او بارها و بارها خطاب به رسانه های آمریکایی تصریح کرد: "ایالات متحده در آینده اعلام می کند که ایران با شرایط توافقنامه برنامه هسته ای موافق نیست".
اگرچه پس از روی کار آمدن ترامپ، دو بار دیگر کنگره آمریکا، پایبندی ایران با مقررات برجام (CFA) را تایید نمود. در واقع عقیده ترامپ هنوز نیاز به تایید قانون اساسی آمریکا دارد. از سوی دیگر بررسی پایبندی ایران به موافقتنامه برجام هر سه ماه یکبار انجام می شود.

در حال حاضر، دولت ترامپ سعی دارد تا فرا رسیدن زمان گزارش (در اواسط ماه اکتبر)، از سناریو عراق استفاده کند و با فشار آوردن بر تحلیلگران سیا، شواهد جعلی برای نقض برجام توسط ایران را تعبیه کند.
چرا ما به چنین بازی هایی احتیاج داریم؟ ایالت متحده آمریکا چه توقعاتی از برجام دارد؟
جناب آقای "دکتر علیرضا رضاخواه" تحلیلگر سیاسی ایران، متخصص در امور سیاست های بین المللی در مصاحبه با اسپوتنیک در خصوص سناریوهای ممکن در خصوص برجام سخن گفته است:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала