عفو بین الملل: نام عربستان باید در لیست سیاه باشد

© AFP 2023 / STRعفو بین الملل: نام عربستان باید در لیست سیاه باشد
عفو بین الملل: نام عربستان باید در لیست سیاه باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که حذف عربستان از فهرست ناقضان حقوق بشر شرم آور است و در این اقدام باید تجدید نظر صورت گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واحد مرکزی خبر ایران ، پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق قطر اطلاع داد که سازمان عفو بین الملل حملات هوایی صبح جمعه ائتلاف تحت رهبری عربستان به محله مسکونی فج عطان، در صنعا پایتخت یمن که طی آن سه خانه ویران شده و ده ها تن زخمی شده اند، گویای آن است که عربستان با گذشت بیش از دو سال از جنگ ویرانگر در یمن، قوانین انسانی بین المللی را به شکل وقیحانه تری نادیده می گیرد.
لین معلوف مدیر پژوهش های خاورمیانه در سازمان عفو بین الملل بیانیه ای را منتشر کرد که در آن آمده است: کاری که ائتلاف عربستان در یمن انجام می دهد، سوال هایی جدی را برای مسئولان سازمان ملل به وجود می آورد، کسانی که در سال گذشته با تصمیمی شرم آور، این ائتلاف را از فهرست ناقضان حقوق کودکان در جنگ حذف کردند.
وی خاطر نشان نمود: «به گفته ساکنان این منطقه، این حمله هدف نظامی نداشته است. حتی اگر اهداف نظامی هم وجود داشت، به علت انجام این حملات در زمان حضور غیر نظامیان، باید آنها را حملات غیر قانونی و جنایت جنگی دانست.»
در این بیانیه آمده است، بان کی مون دبیرکل وقت سازمان ملل در ژوئن 2016 از حذف ائتلاف نظامی به رهبری عربستان از فهرست کشورها و گروه های مسلح ناقض حقوق کودکان در جنگ، خبر داد. این کار، نتیجه مستقیم اعمال فشارهای دیپلماتیک عربستان بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала