شلیک موشکی کره شمالی به دریای ژاپن

© REUTERS / KCNAشلیک موشکی کره شمالی به دریای ژاپن
شلیک موشکی کره شمالی به دریای ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که صبح امروز کره شمالی چند موشک کوتاه برد به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، کمیته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد؛ سه موشک از استان گنگوون به سمت دریای ژاپن شلیک شده است که این موشک ها مسافتی حدود 250 کیلومتر را طی کردند.
ارتش آمریکا نیز شلیک موشک های کره شمالی را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که، شلیک دو موشک بالستیک کوتاه برد ناموفق بوده و یک موشک دیگر پس از شلیک منفجر گردیده.
اوضاع در شبه جزیره کره پس از تهدیدهای شدید میان آمریکا و کره شمالی روبه وخامت کشیده شد. کره شمالی تهدید کرد که به جزیره گوام که پایگاه نظامی آمریکا در آنجا قرار دارد، موشک بالستیک شلیک خواهد کرد.
رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد؛ اگر "کیم جونگ وان" رهبر کره شمالی به سوی گوام موشکی شلیک کند، در کره شمالی اتفاقی روی خواهد داد که تا کنون کسی همانند آنرا ندیده است.
هفته گذشته رهبران دو کشور با شدت کمتری نسبت به گذشته اظهار نظر کردند. رهبر کره شمالی گفت: این کشور آماده است تا رفتار آمریکا را نسبت به کره شمالی را برای مدتی زیر نظر بگیرد، ترامپ نیز این صحبت ها را تایید کرد. اما در عین حال روز دوشنبه آمریکا و کره جنوبی اقدام به برگزاری مانور 10 روزه کردند که کره شمالی آنرا تمرینی برای جنگ مسلحانه می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала