گزارش و تحلیل

سعودی نمی خریم، اقدام جالب زائران ایرانی +عکس

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyسعودی نمی خریم، اقدام جالب زائران ایرانی +عکس
سعودی نمی خریم، اقدام جالب زائران ایرانی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پویش جدیدی در زائران و حجاج ایرانی به راه افتاده است که نام آن "سعودی نمیخرم" اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، جمعی از حجاج ایرانی در فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران اقدام به حرکتی تحسین برانگیز کردند. آنها با شعار "سعودی نمیخرم" مردم را تشویق به تحریم کالاهای عربستان سعودی کردند. گفته می شود که دلیل اصلی این موضوع، قتل عام بزرگ شیعیان در العوامیه عربستان توسط رژیم سعودی بوده است و برای فراگیرشدن تحریم کالاهای سعودی از کاربران دعوت می شود تا دوستان خود را نیز به این کمپین دعوت کنند.

گفته شده است که این حرکت مردمی در غالب کمپینی با نام "no2saudiproducts" در اینستاگرام به همت بسیج دانشگاه "امیرکبیر" به راه افتاده است. این حرکت می تواند هم کمک شایانی به استفاده مردم از کالاهای ایرانی کند و هم به اقتصاد عربستان کمکی نکرده باشد که در جهت تخریب بعضی کشورها بصورت غیرمستقیم گام برداشته است.

با نگاهی به تصاویری که توسط کاربران در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده می توان مشاهده نمود که استقبال بی نظیری از این حرکت در میان کاربران ایرانی فضای مجازی شده است. ولی در طرف دیگر کاربرانی نوشته است بهتر نیست به جای تحریم اجناس سعودی، پول حج را صرف امور خیریه و کمک کردن زوج های جوان کنیم؟

لازم به ذکر این که در این رابطه هشتگ های " #سعودی_نمیخرم "، " #ایرانی_میخرم " و " #No2saudiproducts " درنظر گرفته شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала