منع سفر شهروندان آلمان به ترکیه

© AP Photo / Kay Nietfeldمنع سفر شهروندان آلمان به ترکیه
منع سفر شهروندان آلمان به ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آلمان به شهروندان این کشور توصیه کرد که برای گذراندن تعطیلات به ترکیه سفر نکنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، زیگمار گابریل در گفت‌وگو با روزنامه بیلد به شهروندان این کشور توصیه کرد از سفر به ترکیه اجتناب ورزند. به گفته گابریل ، اتهام وابستگی به جریان فتح الله گولن کافی است تا برای یک شهروند آلمانی در جریان سفر خود به ترکیه دردسرساز گردد.
وزیر امور خارجه آلمان در این باره گفت خطر تعقیب و پیگرد یک گردشگر آلمانی در ترکیه نیز منتفی نیست، چون از نظر دولت ترکیه هر فردی که به نوعی با مواضع اردوغان موافق نباشد، تروریست خوانده می‌شود. وزارت امور خارجه آلمان نیز ماه گذشته درباره سفر به ترکیه هشدار داده بود.
گابریل خاطرنشان کرد: دولت آلمان نمی‌تواند درباره رفتن یا نرفتن شهروندان آلمانی به ترکیه تصمیم بگیرد اما دولت آلمان راهنمایی‌های مشخصی درباره سفر به این کشور منتشر کرده است.
وی به شهروندان آلمانی توصیه کرد پیش از سفر به ترکیه اطلاعات مربوط به سفر و توصیه‌های امنیتی مربوط به آن را بطور دقیق مطالعه کنند. در راهنمای جدید مسافرتی به کشور ترکیه که وزارت امور خارجه آلمان ماه ژوییه منتشر کرد ، نسبت به دستگیری‌های ناموجه و بی دلیل آلمانی‌ها در ترکیه هشدار می دهد.
وزیر امور خارجه آلمان گفت که اخیرا خبرنگاری از او درباره سفر به ترکیه مشورت خواسته است و به او توصیه کرده که پیش از سفر به ترکیه بهتر است نگاهی به همه گزارش‌های که خود درباره ترکیه نوشته است بیاندازد و بعد تصمیم بگیرد.
وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگو با بیلد همچنین گفت ترکیه در شرایط کنونی نمی‌تواند عضو اتحادیه اروپا شود زیرا دولت ترکیه و رئیس جمهوری این کشور با سرعتی سرسام‌آور از اروپا فاصله می‌گیرند.
روابط بین آلمان و ترکیه بخصوص پس از کودتای نافرجام سال گذشته ترکیه و انتقاد آلمان از آنچه سرکوب مخالفان در ترکیه می نامد، رو به تیرگی نهاده است. در این میان چند تن از روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشری دارای تابعیت آلمانی یا تابعیت دوگانه آلمانی — ترکیه ای نیز در این کشور بازداشت شده اند و اردوغان مدعی است که آلمان به طراحان کودتا و تروریست ها، پناه داده است. این تنش ها در روزهای اخیر با درخواست اردوغان از ترک تبارهای ساکن آلمان برای رای ندادن به احزاب بزرگ این کشور در انتخابات پارلمانی فدرال دوم مهر ماه و واکنش مقام های آلمان به این درخواست، تشدید شده است. حدود 3میلیون ترک تبار در آلمان زندگی می کنند و حدود 1.2 میلیون نفر از آنان واجد شرایط رای دادن هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала